آب جوش، قدیمی ترین و متداول ترین روش تصفیه آب خانگی است که به منظور تصفیه آب استفاده می شود. هدف اصلی از جوشاندن آب، از بین بردن میکروب های موجود در آن است. با این وجود، در حالی که آب جوش یک روش تجربی آزمایش شده است، اما محدودیت هایی دارد. همچنین، روش های تصفیه آب دیگری نیز وجود دارد که موثر تر، آسان تر و راحت تر هستند.

 

  1. هنگام جوشاندن آب چه چیزی از بین می رود؟

به طور معمول، آب جوش به حذف میکروارگانیسم هایی که نمی توانند در برابر درجه حرارت بالا مقاومت کنند، کمک می کند. با این حال، مواد جامد محلول، یا سایر مواد شیمیایی و ناخالصی ها را از بین نمی برد. همچنین، برای پیشگیری از آلودگی مجدد، توصیه می شود. ظرف ۲۴ ساعت آب جوشانده را بنوشید.

  1. آیا جوشاندن آب برای تصفیه آن کافی است؟

وقتی آب آشامیدنی، گرم می شود، حباب های کوچکی ظاهر می شود که نشان می دهد آب به نقطه جوش رسیده است. بدین ترتیب روند ضد عفونی با گرما آغاز می شود. برای ضد عفونی کردن کامل آب آشامیدنی از باکتری ها و ویروس های منتقل شونده توسط آب، حداقل ۲۰ دقیقه جوشاندن مداوم آب لازم است. بنابراین، از نظر عملی، در حالی که مردم بر این باورند که آب پس از شروع جوشاندن تصفیه می شود، در واقع ممکن است درست نباشد.

ثانیا، آب جوشانده قبل از مصرف به زمان کافی برای خنک شدن نیاز دارد. در طی فرآیند خنک سازی، احتمال آلودگی مجدد زیاد است، به خصوص اگر دست یا ظروف ما آلوده باشند.

 

 

  1. آیا آب جوش بهتر طعم دارد؟

محدودیت دیگر در مورد آب جوش این است که “بی مزگی” ایجاد می کند. زیرا اکسیژن محلول در آب، به صورت حباب آزاد می شود. همچنین، تغییری در طعم ایجاد نخواهد شد، به خصوص اگر سطح مواد محلول در آب زیاد باشد. بعلاوه، از نگاه ایمنی، استفاده از آب جوش می تواند منجر به سوختگی و صدمات جدی شود.

  1. آیا جوشاندن آب آلودگی هایی مانند کلر و سرب را از بین می برد؟

در حالی که حرارت، یک ضد عفونی کننده عالی است، اما جوشاندن آب، آلودگی های معلق فیزیکی مانند خاک، گرد و غبار، گل و لای و ذرات آزاد را پاک نمی کند، که به منظور پاکسازی نیاز به مکانیسم فیلتراسیون دارد. همچنین، آب جوش آلودگی های شیمیایی مانند کلر آزاد را از بین نخواهد برد و ناخالصی های محلول مانند سرب، آرسنیک، کلسیم، نمک های منیزیم و نیترات ها را به طور جداگانه جدا نخواهد کرد.

       ۵ آیا آب جوش مواد معدنی را از بین می برد؟

خیر. به طور کلی، آب جوش می تواند به از بین بردن باکتری های مضر در آب آشامیدنی کمک کند. غیر از این، حتی اگر دمای آب بیش از ۱۰۰ درجه سانتیگراد (۲۱۲ درجه فارنهایت) افزایش یابد، هیچ ماده معدنی را حذف نمی کند .

آب تصفیه شده

  1. آب تصفیه شده چیست؟

به آبی (آب زیرزمینی یا آب لوله کشی) که برای حذف ناخالصی ها، مواد شیمیایی و میکروارگانیسم های موجود در آن، به صورت مکانیکی فیلتر یا پردازش می شود ، آب تصفیه شده گفته می شود. دستگاه تصفیه کننده آب می تواند آب آشامیدنی را از عوامل بیماری زا مبرا کند. با این حال، از آنجا که چندین روش تصفیه آب در دسترس است، انتخاب بین آنها، به منبع آب در منطقه شما بستگی دارد.

  1. فواید آب تصفیه شده چیست؟

آب تصفیه شده با استفاده از دستگاه تصفیه کننده آب در مقایسه با آب جوشانده، ایمن، آسان و راحت تر است. در دسترس قرار دادن آب تصفیه شده به بهبود سلامت کل خانواده کمک می کند و سیستم ایمنی را ارتقا می بخشد.  افزایش مصرف آب تصفیه شده، به افزایش سرعت فرآیند های متابولیسمی همچون کاهش وزن و سلامت پوست کمک می کند.

دستگاه تصفیه کننده آب همچنین، به کاهش وابستگی شما به آب های آماده در بطری نیز کمک می کند، که کمک به صرفه جویی در هزینه می شود. به علاوه، به کاهش آلودگی های ناشی از مواد پلاستیکی کمک می کند، که تأثیرات مثبتی بر محیط زیست نیز دارد.

  1. روش های مختلف تصفیه آب چگونه هستند؟

خوشبختانه امروزه فناوری، نقش مهمی در ارائه راه حل های موثر تصفیه آب دارد. نکته جالب این است، زمانی که صحبت از بهترین دستگاه تصفیه کننده آب برای خانه می شود، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد و مردم به راحتی سردرگم می شوند. آیا بایددستگاه تصفیه کننده آب ROیا دستگاه تصفیه کننده آب UV بخرم؟ یا باید سراغ تصفیه کننده RO  با توانایی ذخیره سازی بروم؟ بیایید برخی گزینه ها را بررسی کنیم.

دستگاه تصفیه کننده آب UV

دستگاه های تصفیه کننده آب اشعه ماورا بنفش، امروزه در بازار علاوه بر کاهش کلر آزاد، ضد عفونی کنندگی موثر و فیلتر کردن ناخالصی های معلق در آب را، انجام می دهند. دستگاه های تصفیه کننده آب اشعه ماورا بنفش برای آبی که از شهرداری شما تأمین می شود، اما در طول مسیر یا در مخازن زیر زمینی یا هوایی آلوده می شود، بهترین عملکرد را دارند.

در چنین حالتی، تصفیه آب ۵ مرحله ای با اشعه ماورا بنفش، اقتصادی ترین، موثرترین و راحت ترین راه حل می باشد. از آنجا که محصولات زیادی در دسترس هستند، به دنبال شرکتی باشید که در این زمینه متخصص باشد و خدمات پس از فروش قابل اعتماد را ارائه دهد، زیرا در صورت حفظ کیفیت آب، سرویس دهی شرکت دستگاه تصفیه کننده آب، مهم است.

 

دستگاه تصفیه کننده آب RO