مرحله دوم طرح آب شیرین کن یکصدهزار مترمکعبی شهر بندرعباس فردا پنجشنبه در حالی با حضور رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری می رسد که علاوه بر تامین آب آشامیدنی مورد نیاز ۹۰ هزار نفر، زمینه اشتغال دوهزار نفر از جوانان این منطقه را نیز فراهم می‌کند.

در ادامه پنجشنبه‌های افتتاح با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، فردا بار دیگر استان هرمزگان شاهد بهره‌برداری از دهها طرح مهم در حوزه صنعت آب و برق است که از جمله مهمترین این طرح ها می توان به مرحله دوم طرح آب شیرین کن یکصدهزار مترمکعبی شهر بندرعباس ، طرح تامین و انتقال آب به شبکه گلخانه شمیل و بخشی از شبکه دشت میناب و بهره‌برداری از شبکه ۵۰۰ هکتاری گلخانه شمیل، طرح تامین و انتقال آب به شهرک صنعتی میناب و فاز اول طرح آبرسانی به شهرستان بشاگرد اشاره کرد.

بهره‌برداری از  پروژه آب انتقال به شبکه گلخانه ای موجب ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم پنج هزار نفر و رونق اقتصادی و بهبود شرایط اجتماعی منطقه خواهد شد. همچنین مدیریت بهینه منابع آب و خاک دشت میناب و شمیل، کاهش تعارضات اجتماعی ناشی از کمبود آب، جلوگیری از افت سطح آبخوان، حفظ کیفیت منابع آب زیرزمینی و فرونشست زمین از دیگر اهداف این طرح است.

فریدون همتی استاندار هرمزگان ارزش طرح‌هایی که فردا به بهره برداری می رسد را ۲۷ هزار میلیارد ریال اعلام کرده و گفته است:‌

واحد شماره یک نیروگاه سیکل ترکیبی قشم، افزایش توان واحد بخار نیروگاه بندرعباس، ۱۱ طرح انتقال برق و هفت طرح توزیع برق، پروژه‌های افتتاحی حوزه صنعت برق هرمزگان هستند.

باید اذعان داشت که استان هرمزگان به واسطه موقعیت حساس و بهره مندی از ظرفیت‌های ویژه اقتصادی همواره مورد توجه دولتمردان بوده و این توجه که نتیجه آن خیز استان برای دستیابی به رشد و توسعه هر چه بیشتر می‌باشد، در دولت تدبیر و امید به اوج خود رسیده است به طوری که نوید روزهای خوش و هرمزگانی آبادتر را به همگان می دهد.

اشتغالزایی ۲ هزار نفری با بهره برداری از آب شیرین کن یکصدهزار مترمکعبی شهر بندرعباس

یکی از مهمترین طرح های در دست اجرا در هرمزگان پروژه آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس است که اشتغالزایی غیرمستقیم دو هزار نفری (صنایع منطقه) از جمله مهمترین مزایای اجرای آن است.

مرحله دوم آب شیرین کن یکصدهزار مترمکعبی شهر بندرعباس پایان هفته جاری با حضور مستقیم معاون امور آب و آبفا وزارت نیرو و توسط رئیس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس به بهره برداری می رسد.

به گفته مسوولان آب و فاضلاب هرمزگان طرح مرحله دوم آب شیرین کن یکصدهزار مترمکعبی شهر بندرعباس بزرگترین پروژه شیرین سازی آب دریا در سطح کشور است که با استفاده از توان فنی و مهندسی داخلی و با تدبیر دولت امید و سیاست وزارت نیرو مبنی بر ایجاد منابع آبی پایدار در شهرهای ساحلی اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در این خصوص گفت: مرحله اول این طرح با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب در شبانه روز در آذرماه سال ۹۷ وارد مدار تولید شد و تیرماه امسال نیز فاز دوم آن به ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب و سرمایه ای افزون بر ۴ هزار میلیارد ریال بهره برداری می شود.

امین قصمی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد تجهیزات آب شیرین کن بندرعباس خریدار ی شده است، با بهره برداری از مرحله نهایی این طرح تا پایان شش ماهه دوم امسال، شاهد انتقال آب با کیفیت به مخازن ذخیره آب داماهی و توزیع همگن آب در شهر های بندرعباس، بندر خمیر و روستاهای مسیر خواهیم بود.

 

منبع : ایرنا