بجنورد-انتقاد امام جمعه بجنورد از مصرف آب: وقتی صنایع منطقه می‌توانند از پساب تصفیه‌ شده بهره بگیرند، لزومی ندارد که بهترین منابع آب استان را مصرف کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری عصر دوشنبه در نشست با مسئولان شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، با اشاره به استفاده برخی صنایع استان از آب های باکیفیت زیرزمینی، اظهار کرد:

وقتی مصرف کنندگان در مورد نوع آب مصرفی و نحوه آن توجیه باشند، مدیریت منابع و مصرف آب نیز به آسانی امکان پذیر خواهد شد.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: در شرایطی که صنایع منطقه می‌توانند از پساب تصفیه‌شده بهره بگیرند، لزومی ندارد که بهترین منابع آب را مصرف کنند.

وی با  تاکید بر مدیریت مصرف آب،  افزود: این موضوع امری همگانی است و محدود به یک یا ۲ دستگاه اجرایی نمی شود و همه جامعه برای تحقق آن مسئولیت دارند.

حجت الاسلام نوری بیان کرد: مشکل عمده در صحیح مصرف نکردن آب است که باید فرهنگ سازی شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: امروزه تمامی مباحث زندگی بشر به نوعی متکی به آب است و به اصطلاح خودروها را نیز آب می دهند و بخش عمده ای از آب، چه در بخش شرب و بهداشت و چه در بخش کشاورزی و صنعت اگر صحیح مدیریت نشوند، هدر می رود و یا بد استفاده می شود.

سید عقیل مرتضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی نیز در این نشست با تشریح وضعیت منابع آب استان، چالش ها، مسائل و راهکارهای مدیریت منابع آب را بیان کرده و خواستار همکاری همه جانبه امامان جمعه و جماعات استان برای فرهنگ سازی در زمینه مدیریت مصرف آب شد.

 

منبع: خبرگزاری مهر