دوازدهمین گردهمایی اعضای انجمن ماشین سازان صنایع غذایی کشور ۲۵ دی ماه در سالن دریای نور هتل استقلال پارسیان برگزار شد. در این مراسم اعضای این تشکل صنعتی کشور حضور داشتند. همچنین میهمانانی از وزارت صمت، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران و تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از روسا و دبیران تشکل‌های صنعت غذا و بزرگان و پیشکسوتان این صنعت در این مراسم شرکت کرده بودند.

در ابتدا رئیس انجمن ماشین سازان صنایع غذایی کشور ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدعوین در این مراسم گفت: صنعت ماشین سازی در بخش صنایع غذایی پیشرفت خوبی داشته به طوری که در کشورهایی مانند افغانستان و عراق کاملا تثبیت  شده ایم و به کشورهایی مثل آلمان و ترکیه هم صادرات داریم.

مجتبی نائلی افزود: ۴ هزار نفر در این صنف مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر نخبه هستند بنابراین مسوولیت اجتماعی ما حکم می کند که کار خود را توسعه داده و ایده ها را پرورش دهیم که البته در این زمینه اقداماتی شده که در سال آینده رونمایی می شود، همچنین طی ۲ سال ماشین‌آلات پیشرفته ای ساخته ایم که نظر متقاضیان اروپایی را جذب کرده و ماشین آلات زیادی را خریداری کرده اند.

وی اضافه کرد: ماشین سازی کار سخت، پراسترس و پر مسوولیتی است. اگر ماشین آلات ساخته شده درست کار نکنند سرمایه به هدر می رود. از این رو ماشین سازان عاشق کارشان هستند و استرس را به جان می خرند و از ساختن ماشین پیشرفته لذت می برند. در نتیجه برکت در کسب و کار آنها وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره انجمن ماشین سازان صنایع غذایی ایران خواستار همکاری بیشتر ماشین سازان در شرایط سخت تحریم شد و ادامه داد: ماشین ساز با ساخت ماشین شغل ایجاد می‌کند، انجمن نیز با گردهمایی واحدهای کوچک آنها را ترغیب و تشویق به احداث واحد تحقیق و توسعه کرده تا در آینده شاهد پیشرفت خوبی باشیم.

علاوه بر این ۸۰ تا۹۰ درصد واحدهای ماشین ساز کوچک هستند و نقش حمایتی از این واحدها بسیار مهم است که در این رابطه از حمایت های معاونت صنایع تقدیر می‌کنیم.

نائلی به برگزاری دوره های آموزشی در آلمان توسط شهرک‌های صنعتی اشاره و اظهار کرد: برگزاری این دوره ها بسیار مهم و اساسی بود که هزینه های این دوره های خوب و کاربردی در آلمان را بخش صنایع کوچک بر عهده گرفت، همچنین قرار است طرح مبادلات پیمانکاری فرعی را نیز صنایع کوچک به عهده بگیرد و تفاهم نامه ای در این زمینه به امضا خواهد رسید.

مدیر ارشد اجرایی انجمن ماشین سازان صنایع غذایی ایران نیز در سخنی با اعضای انجمن از اجرای چندین برنامه این تشکل در آینده خبر داد و گفت: یکی از پروژه‌های انجمن، جمع آوری اطلاعات ماشین سازان است و مجری آن مشخص شده و قرارداد آن بسته شده است که در این رابطه، نیازمند همکاری و حمایت تمامی اعضای انجمن هستیم.

رضا نورائی همچنین به انتخابات هیات مدیره انجمن در ۲۶ بهمن ماه اشاره و تصریح کرد: اعضای دارای کارت عضویت اتاق بازرگانی یا دارندگان کارت بازرگانی برای حضور در انتخابات آماده شوند.

وی اضافه کرد: با امضای یک تفاهمنامه و همکاری های مشترک بین ایران و آلمان، انجمن ماشین سازان صنایع غذایی ایران در نمایشگاه اینترپک آلمان دارای غرفه خواهد بود و این فرصتی مناسب برای معرفی ماشین سازان صنایع غذایی و بسته بندی ایران به تمامی دنیا است. همچنین برای حضور در نمایشگاه عمان نیز هماهنگی خواهیم کرد.

گزارش کامل خبر 
منبع خبر 

خبر در سایت انجمن

انجمن ماشین سازان صنایع غذایی ایران

لیست اعضای انجمن ماشین سازان صنایع غذایی ایران