تفاهم نامه همکاری بین شرکت فاضلاب تهران و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به منظور گسترش سطح آگاهی و دانش زیست محیطی جامعه منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فاضلاب تهران، این تفاهم نامه همکاری آبا هدف استفاده حداکثری از ظرفیت حمایتی و اجرایی موزش و پرورش به منظور گسترش سطح آگاهی و دانش زیست محیطی جامعه و نهادینه سازی فرهنگ اهمیت به حفاظت از محیط زیست و اهمیت اجرای طرح فاضلاب به امضا رسید.

مرتضی عزالدین مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران در این جلسه به موضوع اجرای طرح فاضلاب در شهر تهران اشاره کرد و گفت: بزرگترین پروژه زیست محیطی کشور در شهر تهران در دست اجرا است. این طرح جمعیتی در حدود ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را تحت پوشش خدمات جمع آوری و انتقال و تصفیه فاضلاب قرار می دهد.

وی در ادامه افزود: در این پروژه طبق طراحی های انجام شده حدود ۹ هزار کیلومتر شبکه جمع آوری ،۱۹۰ کیلومتر تونل و خطوط انتقال و حدود ۱۲ تصفیه خانه در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل تاکید کرد: متوسط اجرای طرح فاضلاب در بخش شبکه های جمع آوری حدود ۷۵درصد است و ۴۳ درصد در بخش تصفیه خانه ها پیشرفت داشته ایم. متوسط پیشرفت فیزیکی طرح فاضلاب ۶۵ درصد است و از میانگین ۴۵ درصدی کشوری، حدود ۲۰ درصد بیشتر است این مهم به همت مجموعه دولت و وزارت نیرو اتفاق افتاده است.

عزالدین به ظرفیت های موجود در آموزش و پرورش مانند انجمن اولیاو مربیان تشکل های مردم نهاد اشاره کرد و گفت: با انعقاد این تفاهم نامه درصدد هستیم تا با استفاده از پتانسیل مجموعه آموزش و پرورش شرایطی برای بازدید دانش آموزان و خانواده ها از پروژه های شرکت فراهم آید.

مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران به دو پروژه تصفیه خانه فاضلاب جنوب و تصفیه خانه در حال ساخت غرب جهت بازدید اولیا و مربیان آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران با مساحت ۱۱۰ هکتار جمعیتی در حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد. وی در ادامه گفت: در غرب تهران در منطقه فیروزبهرام نیز پروژه عظیمی با ارزش یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است در صورتی که همکارانتان به حوزه های عمرانی علاقه مند باشند از این کارگاه فعال که در سطح کشور نمونه آن را نداریم و به طور ماهانه ۵ درصد پیشرفت دارد، می توانند بازدید کنند.

عزالدین در پایان یادآور شد: امروز در علم سدسازی ۱۰۰ درصد و در بخش تصفیفیه خانه آب ۹۵ درصد و در بخش فاضلاب حدود ۸۵ درصد از توان متخصصین و تکنولوژی داخلی استفاده می کنیم امیدورایم با فعالیت های صورت گرفته به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی دست یابیم. فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این جلسه گفت: باعث افتخار است که با شرکت فاضلاب تهران در جهت تغییر فرهنگ در سطح مدارس همکاری کنیم. اگر کار خوب و درستی بخواهد اتفاق بیافتد باید از کلاس پیش دبستان و مدرسه فرهنگ سازی شود.

وی افزود: ما به عنوان متولیان آموزش عمومی در کشور ازبرنامه های شما استقبال می کنیم و امیدورایم بتوانیم تغییر فرهنگ ها را رقم بزنیم. این تفاهم‌نامه روز یکشنبه در سالن کنفرانس اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و با حضور مدیران مناطق آموزش و پرورش شهر تهران به امضا رسید.

منبع : شرکت آب و فاضلاب استان تهران