ری- وزیر نیرو با اشاره به اینکه ۴ مرکز تصفیه فاضلاب تا پایان امسال در غرب تهران به بهره برداری می‌رسد گفت: مرکز تصفیه فاضلاب غرب و جنوب تهران ۷۰درصد فاضلاب پایتخت را تصفیه می‌کنند.

به گزارشخبرنگار مهر، رضا اردکانیان ظهر دوشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی فاز ۷و ۸مرکز تصفیه فاضلاب جنوب تهران با اشاره به اینکه در دوران طاغوت با وجود ارتباط و نبود تحریم فقط ۴ مرکز تصفیه فاضلاب احداث شده بود اظهار داشت: هم اکنون در کشور طی ۴۰ سال ۲۴۲ مرکز تصفیه فاضلاب فعال داریم.

اردکانیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی در بخش تصفیه پساب‌های صنعتی و فاضلاب شهری جز کشورهای پیشرو در جهان محسوب می‌شود گفت: طبق توافقات انجام شده بین وزارت نیرو و شهرداری تهران به زودی آب فضای سبز تهران از محل تصفیه خانه‌ها تأمین خواهد شد.

وی در ادامه افزود: برای تصفیه فاضلاب تهران ۱۲ تصفیه خانه در نظر گرفته شده که از این میزان ۶ تصفیه خانه در مدار است، کلنگ ۲ تصفیه خانه دیگر نیز امروز در جنوب تهران بر زمین زده شده است و ۴ مرکز تصفیه فاضلاب  نیز تا پایان امسال در بخش غرب تهران به بهره برداری می‌رسد که با راه اندازی آن ۷۰ درصد پساب تهران تصفیه می‌شود.

وزیر نیرو عنوان داشت: تحریم‌ها زمانی فرو خواهد ریخت که مفروضاتی مانند چندگانگی و یکدست نبودن‌ها فرو بریزد که ما با وحدت و یکپارچگی این آرزو را بر دل دشمنان خواهیم گذاشت.

منبع : خبرگذاری مهر