قرچک- فرماندار قرچک گفت:۱۰ درصد از جمعیت مهاجر به استان تهران در قرچک سکونت دارند که این سبب بروز مشکلات فاضلاب درجمعیت مهاجر به قرچکشده است.

به گزارشخبرنگار مهر، بهمن خطیبی عصر شنبه در نشست مشترک با پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان و حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی، امام جمعه شهرستان قرچک برگزار شد اظهار داشت: قرچک سال ۹۱ از ورامین جدا شده و بعد بهارستان و قدس یکی از شهرستان‌های پرتراکم استان محسوب می‌شود که با توجه به نزدیکی به تهران جمعیت بالایی دارد.

خطیبی با بیان اینکه پتانسیل‌های خوبی در شهرستان‌های اطراف تهران است گفت: پتانسیل‌های موجود اگر خوب مورد توجه و مدیریت قرار نگیرند آبستن مشکلات می‌شوند که تهدیدکننده تهران است.

فرماندار قرچک بیان داشت: ۱۰ درصد از جمعیت مهاجر به استان تهران در قرچک سکونت دارند که همین موضوع سبب افزایش تراکم شهرستان شده است.

وی گفت: در قرچک به لحاظ اشتغال اقدامات خوبی در شهرک صنعتی قرچک صورت گرفته اما مشکلاتی را فاضلاب تهران برای ما ایجاد کرده چرا که اینجا در گذشته مرکز تولید غلات و دیگر محصولات کشاورزی و دامداری بوده و در صورت تأمین نشدن آب کشاورزی از محل پساب تصفیه شده این ظرفیت‌ها آسیب می‌بینند.

خطیبی عنوان داشت: این شهرستان محروم بوده و نیازمند توجه ویژه است که از زمان شیوع ویروس کرونا ۲ میلیارد و ۲۷۱ میلیون تومان تا کنون در قالب طرح‌های مشارکت اجتماعی، مومنانه و مواسات کمک شده است و بیش از ۲۰ هزار بسته معیشتی و ۳۰ هزار پرس غذا و بیش از ۱۳ هزار بسته بهداشتی و ۵۰ هزار ماسک تولید شده و حدود ۷ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده نیز در حوزه پیشگیرانه بسته‌های فرهنگی تولید و توزیع شده است.

 

منبع : خبرگذاری مهر