مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به پروژه ها و راهکارهای جدید در فعالیت بهشت زهرا گفت:

نصب پیشرفته‌ترین سیستم کلرزنی در بهشت زهرا در شرایط کرونایی برای عبور از بحران موثر بودند.

سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س)در گفت‌وگو باخبرنگار مهربا اشاره به اینکه با شیوع کرونا این سازمان وارد وضعیت بحرانی شده است، گفت:

ما ۹ ماه است که در بحران هستیم و از روز اول اسفندماه آمار و اعداد متوفیان کرونا به شکلی بالا رفت که به ناچار به یک فعالیت پیچیده وارد شدیم.

وی معتقد است: برای سامان دادن به این شرایط در چنین وضعیت بحرانی به امکانات وتأمین تجهیزات معادل دو سازمان قدرتمند و منظم چون بهشت زهرا (س) نیازمند هستیم.

خال اظهار داشت: اما کارکنان این سازمان با مجاهدت و تلاش مضاعف سعی کردهاند، با وجود کمبودها مشکلی در روند کفن و دفن متوفیان کرونایی پیش نیاید و این سازمان همواره تکریم خانواده‌های داغدار و شهروندان مراجعه کننده را در دستور کار خود داشته است.

وی افزود: همکارانم در بهشت زهرا (س)از اولین ساعات صبح تا پاسی از شب کار می‌کنند و سعی شده مسائل بهداشتی و پروتکل‌های بهداشتی در خصوص کرونا در سطح بالایی رعایت شود.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به اینکه نمودارهای رسمی وزارت بهداشت نیز حکایت از رعایت این پروتکل‌ها توسط سازمان بهشت زهرا (س) در سطح بالایی دارد، بیان داشت:

سازمان بهشت زهرا (س) به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صدر جدول دستگاه‌های اجرایی قرار دارد که این در هر دو سطح کارکنان سازمان بهشت زهرا (س) و شهروندان و مراجعه کنندگان می‌شود.

حفظ جان کارکنان سازمان بهشت زهرا (س) در اولویت است

خال با بیان اینکه در طول ۹ ماهه گذشته ۷ بار کارکنان این سازمان به جهتابتلاءبه کرونا غربالگری شدهاند، گفت:

سعی کردیم حفظ جان کارکنان سازمان بهشت زهرا (س)در اولویت باشد با توجه به اینکه یکی از سخت‌ترین کارها و خدمات بر عهده آنها است سعی شده روحیه آنها در حد بالایی نگه داشته شود و از ابتدای بحران کرونا تمام توجه مدیریتی ما بر سلامت جسمی و روانی آنان متمرکز بوده است.

وی ابراز داشت: برایتأمیننیرو و امکانات و تجهیزات، هم سعی کردهایم،

شرایط به گونه‌ای فراهم شود که با این بحران مواجه شویم. سازمان بهشت زهرا (س) سازمانی ریشه دار و با سابق ۵۰ ساله است و سازمانی است که در مواقع بحرانی تجربه کافی را دارد.

خال با اشاره به حضور نیروهای جهادی و خدمات داوطلبانه در سازمان بهشت زهرا (س)تصریح کرد:

با آغاز بحران نیروهای طلبه جهادی و داوطلبان دوره دیده کانونتطهیرکنندگانبهشت زهرا (س) با همت مضاعف و روحیه جهادی به یاری ما آمدند و بخشی از کار را در کنار پرسنل سازمان بهشت زهرا (س) بر عهده گرفتند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س)با تاکید بر اینکه تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمر این بیماری شکسته خواهد شد، گفت:

در فروردین و اردیبهشت ماه تجربه بسیار خوبی در کنترل بیماری داشتیم به طوری که عدد فوتی‌های تهران در یک اقدام ملی و تعطیلی مناسب با رعایت شهروندان به عددی تک رقمی رسید و در اردیبهشت ماه این موفقیت خیلی امیدوار کننده بود.

تدفین ۵۰ درصد متوفیان کرونایی در بهشت زهرا (س)

خال با اشاره به اینکه ۵۰ درصد آمار رسمی فوتی‌های کشور که توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود در سازمان بهشت زهرا (س)پذیرش می‌شوند، گفت:

در حال حاضر در موج سوم کرونا قرار داریم و نیمی از متوفیان کشور، در تهران تدفین می‌شوند و با توجه به این حجم بالای کار، و علی رغم اینکه همه کارکنان ادارات دور کار شدهاند، ما در بهشت زهرا (س) دوبل کار شدهایمو کارکنان شریف این سازمان با ایثار و از خودگذشتگی در سه شیفت کاری در حال خدمات رسانی هستند.

وی ادامه داد: پیش بینی‌های لازم برای کنترل این شرایط انجام شده و بهشت زهرا (س) با کار مضاعف و افزودن امکانات و نیروهای جهادی و داوطلب و تجهیزات مناسب کار را پیش می‌برد،

اما این شرایط نمی‌تواند برای مدت طولانی ادامه داشته باشد و درخواست و توصیه همیشگی ما از مردم رعایت پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی است تا از این شرایط عبور کنیم.

نصب پیشرفته‌ترین سیستم کلرزنی در بهشت زهرا (س)

خال در خصوص وضعیت فاضلاب و تصفیه آب سالن‌های تطهیر سازمان بهشت زهرا (س)و نحوه مدیریت آن نیز توضیح داد:

ما پیشرفته‌ترین تجهیزات و سیستم کلرزنی را در بهشت زهرا (س)نصب کرده‌ایم و به اذعان اداره آبفای تهران که به انجام پایشهایشیمیایی در این سازمان هر ۱۵ روزیکبارانجام می‌شود، خروجی آب و تجهیزات بهشت زهرا (س) بالاتر از حد استاندارد است.

وی تصریح کرد: عملکرد مرکز تصفیه فاضلاب سازمان بهشت زهرا (س) با اعلام رسمی سازمان آبفای تهران در خروجی سالن‌های تطهیر مطلوب ارزیابی می‌شود و پساب خروجی آن طبق استانداردهای سازمان حفاظت از محیط زیست و حتی بالاتر از سطح استاندارد تأیید می‌شود.

سعید خال ادامه داد: میزان کلرزنی و گندزدایی با کلر طبق توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی عمل می‌شود و این مرکز تصفیه فاضلاب به سیستم آنلاین (بر خط) متصل است که لحظه‌ای گزارشات این مرکز را برای کارشناسان و مدیران سازمان آبفای تهران ارسال می‌کند.

وی تصریح کرد: هر ۱۵ روزیکبارنیز به صورت حضوری کارشناسان و مدیران شرکت آب و فاضلاب تهران از این مرکز بازدید و نمونه برداری می‌کنند.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) در خصوص اینکه دفن متوفیان کرونا با نظر خانواده‌ها و طبق پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود، توضیح داد:

رعایت پروتکل‌های بهداشتی و صیانت از جان شهروندان و پرسنل سازمان بهشت زهرا (س) از برنامه‌های اصلی و راهبردی ما در بحران کرونا بوده

و کارکنان بهشت زهرا (س) از ابتدای این بحران در کنار شهروندان و مراجعه کنندگان داغدار بودهوبدونوقفه و با ایثارگری به خدمات رسانی می‌پردازند ما از ابتدا با نظر خانواده‌ها و در هر قطعه‌ای که بخواهند متوفی را با رعایت کامل پروتکل‌هایبهداشتی دفن می‌کنیم.

سعید خال با اشاره به اینکه پروژه‌هایی که در ۴ ساله اخیر توسط مدیریت سازمان بهشت زهرا (س)و با حمایت شهرداری تهران به سرانجام رسید، در مدیریت این بحران خیلیمؤثربود و توانست تا حد زیادی در خدمات رسانی بهتر و سریع‌تر به شهروندان ما را یاری کند، گفت:

راه اندازی خط تلفن چهار رقمی (۱۵۳۰)، افتتاح پایانه آمبولانس‌ها در مرکز شهر تهران جهت سهولت دسترسی و همچنین پروژه‌های هوشمند سازی در حوزه‌های مخابراتی و نرم افزاری و خدمات رسانی الکترونیک و همچنین راه اندازی و توسعه کانونتطهیرکنندگانداوطلب از جمله پروژه‌هایی بود که درسالهایاخیر به بهره برداری رسیده بود و در این بحران نیز به مدد و یاری بهشت زهرا (س) آمد و توانست در خدمات رسانی سریع‌تر به شهروندان ما را کمک کند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

»»» مشاهده مقالات دیگر