شهریار- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران گفت: هدر روزانه فاضلاب تصفیه شده یک مشکل اساسی است .

روزانه ۱۰۰هزار مترمکعب فاضلاب تصفیه شده در غرب تهران هدر می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی اکبریان پیش از ظهر سه شنبه در جلسه ساماندهی پساب‌ های شهرستان شهریار که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، طی سخنانی گفت: امروز حتی یک لیتر آب از سد کرج به دشت شهریار اختصاص ندارد، در حالی که زمانی این دشت ۴۱۰ میلیون متر مکعب از این رودخانه تخصیص آب داشت.

وی با بیان اینکه غرب استان تهران تنها منطقه‌ای در این استان است، که آب‌های سطحی دسترسی ندارد، افزود: پیگیر اتصال این منطقه به سد امیرکبیر هستیم، اما در سال جاری و با توجه به کاهش بارش‌ها فشار زیادی به منابع آبی زیرزمینی وارد می‌شود، که این امر با توجه به وضعیت فرونشست‌ها در دشت شهریار بسیار خطرناک است و بدین ترتیب روز به روز شرایط فعلی و فرونشست در دشت شهریار بدتر می‌شود.

مدیرعامل آبفا غرب استان تهران گفت: کاهش بارش‌ها سبب شده است، که در سال آبی جاری رهاسازی آب برای تغذیه آبخوان نیز اتفاق نیفتد.

وی از رهاسازی ۱۰۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز یا ۱۵۰۰ لیتر در ثانیه فاضلاب تصفیه شده در رودخانه‌های غرب استان تهران انتقاد کرد و آن را نتیجه برخی ناهماهنگی‌ها دانست و گفت: شهرداری‌ها می‌توانند، برای آبیاری فضای سبز از آب تصفیه شده بهره گیرند و شهرک‌های صنعتی نیز از این آب برای مصارف صنعتی استفاده کنند.

 

منبع: خبرگزاری مهر