مدیر دفتر تجهیز منابع مالی و توسعه مشارکت شرکت فاضلاب تهران گفت:سالانه پنج میلیون مترمکعب پساب به شهرداری منطقه ۲ و برج میلاد تحویل داده می‌شود.

مینا رفعتی با اشاره به اینکه قرارداد واگذاری پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک غرب به مدت ۱۵ سال تعیین شده است، افزود: ظرفیت تقریبی واگذاری پساب این تصفیه‌خانه سالانه حدود چهار میلیون مترمکعب پساب به شهرداری منطقه ۲ و یک میلیون مترمکعب به برج میلاد مطابق با استاندارد مصارف فضای سبز و آبیاری مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست کشور پیش‌بینی شده است.

رفعتی با بیان اینکه پیش از این تامین آب مصرفی مورد نیاز فضای سبز منطقه ۲ شهرداری و برج میلاد از طریق آب چاه بوده است، گفت: بر پایه این قرارداد از شهریور سال ۱۳۹۶ تاکنون بیش از ۵۰۰هزار مترمکعب پساب به برج میلاد و بیش از دو میلیون مترمکعب پساب به شهرداری منطقه۲ تحویل داده شده است.

او افزود: با اجرای طرح «واگذاری پساب» این حجم از آب برداشتی از چاه‌ها کاسته و به شبکه آب شهری بازگردانده می‌شود.

رفعتی تاکید کرد: شرکت فاضلاب تهران می‌تواند پساب تصفیه‌خانه‌های محلی از جمله تصفیه‌خانه‌های شهرک محلاتی، صاحبقرانیه، قیطریه، زرگنده، اکباتان و شهرک غرب را بر اساس حجم موجود برای متقاضیان استفاده از پساب در محدوده‌های قابل واگذاری، تخصیص دهد.

منبع :شرکت آب و فاضلاب استان تهران