وزیر نیرو گفت: با افتتاح مرکز تصفیه فاضلاب غرب تهران، از پساب تصفیه شده فاضلاب استفاده می‌کنیم و به کشاورزان جنوب تهران می‌دهیم و در عوض چاه‌های آب خام در میدان محمدیه تهران مسدود می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اردکانیان وزیر نیرو صبح امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پویش هر هفته الف-ب ایران از جمله وعده‌های‌مان این بود که امسال به ۱۶۵۰ روستا آبرسانی پایدار کنیم، پایدار به این معنا که به شبکه دائمی وصل باشد. خوشبختانه با افتتاحی که دیروز در ۷ استان کشور بود و ۴۰۰ روستای ما به شبکه آب سالم و پایدار وصل شدند، هر ۱۶۵۰ روستایی که در برنامه پویش بود، طرح‌هایشان به مدار بهره برداری رسید.

اردکانیان گفت: هفته آینده، هفته پایانی این پویش در سال ۹۹ خواهد بود و ما چند طرح بزرگ را در استان‌های گیلان و مازندران و قزوین و تهران با سرمایه گذاری بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان افتتاح خواهیم کرد. واحد بخار نیروگاه کاسپین با ظرفیت ۱۵۰ مگاوات در استان مازندران، مرکز تصفیه فاضلاب گیلان و طرح مرکز تصفیه فاضلاب غرب تهران از جمله این طرح‌ها است.

وزیر نیرو گفت: با افتتاح مرکز تصفیه فاضلاب غرب تهران، از پساب تصفیه شده فاضلاب برای مصارف مختلف استفاده می‌کنیم و به کشاورزان جنوب تهران می‌دهیم و در عوض به همین میزان چاه‌های آب خام را در میدان محمدیه تهران مسدود می‌کنیم. این کمکی به ذخایر آب زیر زمینی است.

وی افزود: امیدواریم با طرح‌های هفته آینده بیش از ۳۰۰ پروژه با سرمایه گذاری ۸۰ هزار میلیارد تومان در این پویش به نتیجه رسیده باشد و ما سال ۱۴۰۰ را با طرح های جدید آغاز کنیم.

 

 

منبع: خبرگزاری مهر