گلپایگان- فرماندار گلپایگان گفت: پروژه دفع آب‌های سطحی در منطقه شهرک‌ صنعتی گلپایگان با اعتبار دو میلیارد تومان به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین یارمحمدیان صبح چهارشنبه در حاشیه بهره‌برداری از پروژه دفع آب‌های سطحی در شهرک صنعتی گلپایگان اظهار کرد: جاری شدن آب‌های سطحی در شهرک صنعتی گلپایگان یکی از مشکلاتی بود که سال‌های متوالی وجود داشت که با پیگیری در شرکت شهرک‌های صنعتی برای اجرای پروژه رفع دفع آب‌های سطحی ۵۰ درصد هزینه اعتبار پروژه را پذیرفتند.

وی افزود: حدود ۵۰ درصد اعتبار مابقی پروژه نیز از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان از محل منابع شهرستان و کمک استان تأمین شد که در مجموع با صرف دو میلیارد تومان ۶۴ متر پل‌سازی زیر جاده به اتمام رسید تا مشکل جاری شدن آب‌های سطحی شهرستان از سمت شهرک صنعتی رفع شود.

فرماندار گلپایگان تصریح کرد: یکی از اقدامات مؤثر در اجرای پروژه‌ها این است که تأمین منابع پروژه از خارج شهرستان نیز انجام شود تا به اجرای سریع پروژه کمک شود.

آب‌های سطحی پساب کارخانجات صنعتی گلپایگان نیست

در ادامه این مراسم رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلپایگان اظهار کرد: پروژه دفع آب‌های سطحی شهرک صنعتی گلپایگان دو سال قبل کلید خورد که پس از بازگشایی مسیر جاده پروژه پل سازی به صورت مشارکتی با شرکت شهرک‌های صنعتی استان و اداره راهداری استان با صرف دو میلیارد تومان به انجام رسید.

محمد فیضی افزود: در گذشته آب‌های سطحی در محل شهرک صنعتی گلپایگان در تمام معابر شهرک صنعتی جاری می‌شد، سپس با اجرای پروژه شرکت شهرک‌های صنعتی، آب‌های سطحی به سمت کانالی هدایت شد اما این کانال خروجی برای دفع آب‌های سطحی نداشت.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلپایگان ادامه داد: سرانجام در سال ۹۷ با پیگیری‌های فرماندار، شرکت شهرک‌های صنعتی استان مکلف به اجرای پروژه دفع آب‌های سطحی شد که تهیه تجهیزات و مصالح را پذیرفتند، اداره راهداری استان نیز احداث راه‌های فرعی آسفالت پروژه و غیره را متقبل شدند که امروز شاهد اتمام این پروژه هستیم.

وی تصریح کرد: آب‌های سطحی پساب کارخانجات صنعتی گلپایگان نیست بلکه حاصل آب باران و سیلاب‌های فصلی است و با اجرای پروژه پل سازی از این پس آب‌های سطحی در رودخانه‌ای که از مسیر وانشان به سمت گلپایگان در جریان است تخلیه می‌شود چراکه آب‌های سطحی برای طبیعت مفید است.

منبع: خبرگزاری مهر