اسلامشهر- فرماندار اسلامشهر از آغاز احداث مخزن ۵ هزار مترمکعبی «واوان» خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود مرسل پور عصر یکشنبه در جلسه کارگروه مدیریت مصرف آب شرب اسلامشهر، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت ولیعصر (عج) اظهار داشت: در ماه‌های اخیر پیگیری گلایه‌های بحق ساکنان واوان در خصوص افت فشار و یا قطعی آب شرب را به صورت ویژه در دستور کار داریم.

احداث مخزن ۵ هزار مترمکعبی «واوان»

وی با بیان اینکه با احداث مخزن پنج هزار متر مکعبی بخشی از مشکلات آب شرب واوان برطرف خواهد شد، افزود: رفع مشکلات ایستگاههای پمپاژ آب در حال انجام است و با خریداری و نصب تجهیزات تأمین فشار آب و همچنین با اصلاح شبکه فرسوده انتقال آب بخش عمده مشکلات آب شرب واوان رفع می‌شود.

فرماندار اسلامشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش بارش نزولات آسمانی در سال آبی جاری بر ضرورت فرهنگ سازی در حوزه مصرف بهینه آب شرب در بخش خانگی، صنعتی و… تاکید کرد و ادامه داد:

شرکت آب و فاضلاب باید تمامی پیش بینی‌های لازم را داشته باشد تا در ماه‌های اوج صرف، با قطعی آب و افت فشار آن در شهرستان مواجه نشویم.

وی در ادامه خواستار جمع آوری انشعابات غیر مجاز آب در مناطق شهری و روستایی شهرستان شد و گفت:

با توجه به اهمیت این موضوع هماهنگی لازم با نیروی انتظامی و مجموعه قضائی شهرستان جهت همراهی با عوامل آب و فاضلاب جهت شناسایی و جمع آوری انشعابات غیر مجاز انجام می‌شود.

مرسلپور ضمن انتقاد از قیمت گذاری غیر منطقی وزارت نیرو بر پساب تصفیه خانه فاضلاب اسلامشهر تصریح کرد: در صورت اصلاح این امر شهرداری‌ها می‌توانند آب مصرفی در حوزه فضای سبز را از پساب تصفیه خانه تأمین کنند و با این کار بیش از ۱۰ حلقه چاه که در حال حاضر برای آبیاری فضای سبز از آنها استفاده می‌شود از مدار خارج خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر ۵۱۷۷۲۴۲