عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: احداث مرکز تصفیه فاضلاب و تکمیل شبکه فاضلاب در منطقه ۲۲ در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارشخبرگزاری مهر، منطقه ۲۲ تهران از زمان آغاز فعالیت بر خلاف اصول شهر سازی احداث و فاقد هر گونه سیستم یکپارچه فاضلاب است. اکنون نفوذ فاضلاب و نشست زمین در مجتمع‌هایی مانند آرتمیس و شهرک شهید باقری مشکلات متعددی را برای شهروندان ایجاد کرده است

به دنبال شکایت شهروندان تهرانی و ساکنان منطقه ۲۲ تهران از عدم ساماندهی فاضلاب شهری و مجتمع‌های مسکونی این منطقه؛ جلسه‌ای با حضور شهرداری منطقه برگزار و راهکارها بررسی شد.

در جلسه امروز که در شورای شهر تهران برگزار شد؛ علینوذرپور شهردار منطقه ۲۲ و نمایندگان شرکت آب و فاضلاب به بررسی راهکارها برای حل مشکلات متعدد این منطقه پرداختند.

زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران در این جلسه بر لزوم تدوین یک طرح مشخص برای حل معضل فاضلاب‌های رها شده توسط شهرک‌ها و مجتمع‌های مسکونی این منطقه تهران تاکید و از نشست زمین در مجتمع‌های مسکونی و نفوذ فاضلاب به دریاچه چیتگر خبر داد.

سپس کارشناسان شهرداری منطقه ۲۲ به چگونگی وضعیت شبکه فاضلاب و نبود مرکز تصفیه فاضلاب اشاره کرده و راه حلهایکوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را ارائه دادند.

زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر پس از استماع نظرات کارشناسان به موضوع احداث مرکز تصفیه فاضلاب و شبکه فاضلاب اشاره کرد و گفت: اولویت کوتاه مدت سازمان آب و فاضلاب و شهرداری منطقه ۲۲ راه اندازی مرکز تصفیه فاضلاب و احداث شبکه فاضلاب در این منطقه حیاتی می‌شود.

 

منبع : خبرگزاری مهر