رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر، از افتتاح و بهره برداری مرکز تصفیه فاضلاب یک واحد بزرگ دامداری با استفاده از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست با اعتباری حدود ۲ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، الهه بیگی گفت: اولین سیستم تصفیه خانه فاضلاب یک واحد دامداری بزرگ مقیاس در چهاردانگه شهرستان اسلامشهر با استفاده از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست با اعتباری حدود ۲ میلیارد تومان همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه این مراسم با حضور ریاست جهاد کشاورزی و معاونت فنی و عمرانی فرمانداری اسلامشهر برگزار شد، افزود: این تصفیه خانه با ظرفیت ۲۵ متر مکعب در شبانه روز راه اندازی شد و کلیه پساب‌های دامداری اعم از سالن‌های شیر دوشی و پساب سپراتور را تصفیه می‌کند و خروجی تصفیه خانه در صورت انطباق با استانداردهای ملاک عمل سازمان محیط زیست به منظور آبیاری زمین‌های کشاورزی و فضای سبز نیز قابل استفاده است.

بیگی در ادامه با بیان اینکه همچنین طی ماه جاری کارشناسان این اداره از خروجی مرکز تصفیه فاضلاب ۱۳ واحد صنعتی و تولیدی شامل واحدهای کشتارگاهی و تولید لبنیات در شهرستان اسلامشهر نمونه برداری کردند، اظهار داشت: بر اساس سنجش و بررسی نتایج آزمایشات، برای ۵ واحد صنعتی به دلیل مغایرت پارامترهای مورد سنجش با استانداردهای زیست محیطی ملاک عمل، اخطاریه اصلاح و بهینه سازی سیستم تصفیه خانه فاضلاب صادر شد.

وی با اشاره به اینکه منابع پذیرنده خروجی سیستم‌های مرکز تصفیه فاضلاب، آب‌های سطحی، چاه جاذب و اراضی کشاورزی هستند، افزود: واحدهای صنعتی ملزم به رعایت استانداردهای زیست محیطی بر اساس منبع پذیرنده هستند و در غیر این صورت پس از ابلاغ اخطاریه و عدم اقدام مثبت از سوی واحد، موضوع از طریق مراجع قضائی پیگیری و نام واحد در لیست صنایع آلاینده درج می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر