مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت:

امسال در قالب پویش «هر هفته الف ب ایران» با تاکید بر ساخت و سازها و ساز و کارها بهره برداری از ۱۵ مرکز تصفیه  فاضلاب را در دستور کار داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم :

حمیدرضا جانباز ظهر امروز در حاشیه بهره برداری پروژه توسعه، بازسازی و ارتقاء مرکز تصفیه  فاضلاب شماره دو استان قم در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه امسال در قالب پویش «هر هفته الف ب ایران» با تاکید بر ساخت و سازها و ساز و کارها بهره برداری از ۱۵ تصفیه خانه فاضلاب را در دستور کار داریم اظهار کرد:

چهارمین تصفیه خانه امسال ارتقاء تصفیه خانه قم است که از ویژگی های این پروژه که حدود ۵۰ هزار مترمکعب در شبانه روز ظرفیت دارد و جزو تصفیه خانه های بزرگ است این بوده که با تاکید و اتکا به ظرفیت بخش خصوصی ایرانی احداث شده است.

وی با اشاره به طراحی و اجرای اقلام این تصفیه خانه در داخل کشور گفت: امیدواریم این حرکت از قم به تمام کشور تسری پیدا کند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بیان کرد:

پساب تصفیه شده این تصفیه خانه امکان استفاده در بخش بازچرخانی پساب در صنعت و کشاورزی و سفره های آب زیرزمینی دارد و می تواند منبع پایدار برای پایین دست باشد و در ارتقاء محیط زیست نقش بسزایی دارد.

وی گفت: در آینده نزدیک افتتاح تصفیه خانه بزرگ آب قم را هم در دستور کار داریم و در این زمینه مدیران استان هم همراهی خوبی داشته اند.

جانباز با تاکید بر استفاده از دستگاه های کاملا ایرانی در این تصفیه خانه تصریح کرد: سال ها یکی از چالش های آب و فاضلاب کشور بحث اسکروپمپ بود و خوشبختانه امروز به توانمندی داخلی اعتماد شده و این تجهیزات در داخل تولید و اجرا می شود.

منبع : تی نیوز