بوشهر- استاندار بوشهر گفت: قطع انشعابات غیرمجاز و همچنین انشعابات غیرمجاز خانه باغ‌ها در این استان در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند ظهر دوشنبه در نشست شورای آب استان بوشهر اظهار داشت: طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای استان بوشهر در حال اجراست.

وی بیان کرد: برای تکمیل این پروژه‌ها ضمن تسریع در اجرا طرح‌های زیرساختی در تأمین آب شرب استان بوشهر مانع‌تراشی نشود.

گراوند با بیان اینکه مدیریت مصرف آب باید در دستور همه بخش‌ها و مشترکان قرار بگیرد گفت: گذر از تابستان امسال نیاز به همکاری و مشارکت همگانی است.

وی افزود: هیچ اغماض و چشم‌پوشی در زمینه پیگیری قطع انشعابات غیرمجاز به ویژه خانه باغ‌ها پذیرفتنی نیست و قطع انشعابات غیرمجاز و خانه باغ‌ها باید در اولویت باشد.

استاندار بوشهر پایداری آب شرب استان را مورداشاره قرار داد و بیان کرد: برای پایداری آب شبکه آب‌رسانی در شهرها و روستاهای استان بوشهر طرح‌های مهم و متعددی در حال اجرا است که بخشی از آنها امسال وارد مدار بهره‌برداری و تولید می‌شود.

گراوند گفت: شیرین‌سازی آب دریا برای تأمین آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای استان بوشهر در حال اجرا است و توسعه زیرساخت‌ها برای تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های آب‌شیرین‌کن در اولویت قرار دارد.

گراوند بر توجه مدیران آب و فاضلاب در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر به درخواست‌های مردم در شهرها و روستاها تأکید کرد و گفت: مدیران آب و فاضلاب در شهرهای استان بوشهر مکلف هستند به مطالبات و انتظارات مردم در شهرها و روستاها پاسخ دهند.

وی مانع‌تراشی در اجرا پروژه‌های تأمین آب شرب را ممنوع دانست و تأکید کرد: هیچ دستگاه اجرایی حق ندارد برای پروژه‌های تأمین آب شرب استان مانع‌تراشی کند.

استاندار بوشهر با تأکید بر توجه به آب پایدار در شهرها و روستاها تصریح کرد: موضوع انتخابات روی مسائل و مشکلات تأمین آب شرب استان تأثیری نخواهد گذاشت و تا زمانی که در بخش آب به پایداری اطمینان‌بخش برسیم جلسات و پیگیری‌ها با جدیت ادامه دارد.

گراوند افزود: با توجه به اینکه طرح فاضلاب در سه شهر بوشهر، گناوه و دیلم اجرا شده استفاده از پساب تصفیه فاضلاب برای تأمین آب باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در تأمین آب در بخشی از نقاط استان بوشهر مشکلاتی وجود دارد تأکید کرد: با توجه به وارد فصل گرما شده‌ایم باید برای خدمات‌رسانی به مردم و پایداری تأمین آب در شهرها و روستاها نباید از هیچ کوششی فروگذاری شود.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: در تسریع پروژه آب‌شیرین‌کن سیراف – جم همه راهکارهای لازم موردتوجه قرار بگیرد تا مشکل آب آشامیدنی شهرستان جم برطرف شود.

 

منبع: خبرگزاری مهر