اشتهارد – فرماندار اشتهارد گفت: تأمین منابع آبی پایدار ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای اشتهارد محسوب می‌شود که باید به آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد شیبک بعد از ظهر سه‌شنبه در جلسه بررسی مشکلات آب شهرستان اشتهارد که با حضور مدیران عامل آب منطقه‌ای و آبفای استان البرز در سالن شهدای فرمانداری برگزار شد بر تأمین منابع آبی پایدار و ضرورت توجه ویژه به این موضوع تأکید شد.

وی با تأکید بر اجرای برنامه‌های آبی که برای رفع مشکل تأمین منابع آبی پایدار ضرورتی اجتناب‌ناپذیر شهرستان اشتهارد به صورت بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت طراحی شده است، بیان کرد: تخصیص حق‌آبه از سدهای استان البرز که برای مصارف تهران استفاده می‌شوند و با پیگیری‌های مجدانه استاندار البرز به نتیجه رسیده است، یکی از برنامه‌های بلندمدتی است که نیاز آبی شهرستان‌های استان از جمله اشتهارد را تأمین خواهد کرد.

تقویت منابع زیرزمینی اشتهارد با طرح انتقال پساب مرکز تصفیه فاضلاب کرج

فرماندار اشتهارد تصریح کرد: پروژه در حال اجرای انتقال پساب مرکز تصفیه فاضلاب کرج به اشتهارد از دیگر برنامه‌های است که در حال حاضر نقطه امیدی برای تقویت منابع آبی زیرزمینی این شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح به توسعه صنعتی و کشاورزی هم کمک می‌کند به طوری که می‌توان منابع آبی که اغلب شیرین و در اختیار کشاورزی هستند را در تأمین آب شرب استفاده و پساب تصفیه‌شده را در مصارف صنعتی و کشاورزی و باغداری با این چاه‌ها جایگزین کرد.

در این جلسه موضوع پر و مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد چاه‌های غیرمجازی که مصارف کشاورزی دارند با طی کردن مراحل قانونی و اخذ مجوز به فعالیت خود ادامه داده و دارندگان چاه‌های مجاز نیز برای نصب کنتور هوشمند آب اقدامات لازم انجام دهند.

منبع: خبرگزاری مهر