تصفیه آب در کارواش

با توجه به نیازهای آبی فراوان و کاهش بارندگی در چند سال اخیر تصفیه آب در کارواش ها امری مهم و ضروری  بنظر می رسد که هم در کاهش هزینه های کارواش و هم در جلوگیری از وارد شدن آلاینده های صنعتی به آبهای زیر زمینی بسیار مهم می باشد.

آبهای ورودی به منابع زیر زمینی که  حاصل شستن خودرو  و ادوات صنعتی است حاوی مواد آلوده و بعضا سمی مانند روان کننده ها و فلزات سنگین و میکرو ارگانیزم ها می باشد که ورود چنین آلاینده هایی به منابع زیر زمینی بدون تصفیه شدن آب میتواند صدمات جبران ناپذیری به منابع آبی و محیط زیست وارد نماید.

به همین منظور در سالهای آتی شستن وسایل نقلیه در منازل و اماکن عمومی از دیدگاه مردم کاری زشت و ناپسند محسوب  میگردد.

 

میزان آب مورد نیاز برای شستشوی یک خودرو

میانگین مصرف آب در کاروش ها جهت شستن یک خودرو چیزی در حدود ۱۵ الی ۴۰ لیتردر واحدهایی که مجهز به سیستم تصفیه آب میباشند و چیزی در حدود ۱۵۰ لیر در واحدهایی که سیستم تصفیه آب ندارند می باشد و اگر شما بخواهید همین کار را در منزل و بصورت دستی انجام دهید چیزی در حدود ۴۰۰ لیتر آب تصفیه شده را
هدر خواهید داد.

از مقایسه این اعداد  متوجه ضرورت وجود کارواش هایی با سیستم های مدرن تصفیه آب خواهید شد و نتیجه میگیریم که تصفیه آب در این واحدها بسیار مهم وتاثیر گذار می باشد و علاوه در هدر رفت منابع آبی در کاهش هزینه های جاری و حفاظت از محیط زیست أنقش بسزایی خواهند داشت.

 

مراحل تصفیه آب در کارواش ها

۱.خنثی سازی
۲.فیلتراسیون
۳.انعقاد و تصفیه سازی بیولوژیکی
۴. گند زدایی و ضد عفونی کردن

 

روش های گندزدایی آب

۱.ازن زنی
۲.استفاده از اشعه uv
۳.پراکسیدها
۴.حرارت دادن

باکتری ها،ویروس ها و قارچ ها را می توان با نصب دستگاه های ازن زنی الکتریکی جهت تصفیه آب و استفاده مجدد در کارواش از بین برد.جالب است بدانیم استفاده کردن از ازن جهت گند زدایی و تصفیه آب بر خلاف کلر هیچ تاثیر منفی بر روی رنگ خودرو نخواهد داشت.

روش گرفتن سختی آب در کارواش

جهت تصفیه کردن آب علاوه بر استفاده از روش گندزدایی نباید نقش بسیار مهم و کاربردی سیستم اسمز معکوس (Ro) را در تصفیه آب کارواش ها نادیده گرفت. سیستم اسمز معکوس آب گند زدایی شده را پس از عبور از فیلترهای خود(چند مرحله) تبدیل به آب خالص می نماید.

شستشوی خودرو با آب تولیدی خالص و تصفیه شده هیچ گونه اثر و نشانه ای از لکه و رسوب بر روی بدنه بر جای نمی گذارد.

استفاده از اسمز معکوس در تصفیه آب علاوه بر کاهش استفاده از منابع آبی کاهش قابل ملاحظه ای در استفاده از مواد شوینده را نیز در بر خواهد داشت و مراحل زمان خشک کردن نهایی خوردو را نیز کاهش می دهد که این امر موجب کاهش هزینه های سر بار و هزینه های کارگری و در نتیجه افزایش راندمان و رضایتمندی بیشتر مشتریان خواهد شد.

 

آب ثمین

لازم بذکر است آب ثمین یکی از با تجربه ترین طراحان و سازندگان تاسیسات تصفیه آب صنعتی و آب شیرین کن در ایران می باشد که همواره با ارائه بهترین پیشنهادات و ساخت مدرن ترین دستگاه های تصفیه آب صنعتی رضایت مشتریان را جلب و سابقه ی درخشانی برای خود ساخته است.