تفاهم نامه اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) بین شرکت آب منطقه ای زنجان و اداره کل آموزش و پرورش استان امضا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای زنجان در مراسم تفاهم نامه اجرای طرح ملی داناب درخصوص اهمیت اجرای طرح داناب گفت: نجات آب و مدیریت آن یکی از تکالیف مهمی است که همه ما باید در این مورد به آحاد جامعه اطلاع رسانی  دقیق انجام دهیم.

منصور گرانمایه افزود: با توجه به اهمیت بالای کار فرهنگی در کنار پروژه های عمرانی، استفاده از ظرفیت بالای آموزش و پرورش در مناطق روستایی از طریق اطلاع رسانی و آموزش دانش آموزان و انتقال آمار و اطلاعات به خانواده ها، قطعاً تاثیر بیشتری را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی و کاهش میزان نزولات جوی و وقوع پدیده خشکسالی اجرای طرح ملی نجات آب را با کمک آموزش پرورش استان برای سومین سال پیاپی در دستور کار قرار داده ایم تا با آموزش های کاربردی و موثر بتوانیم با رویکرد فرهنگی توام با مدیریت سازه ای و اجرایی در خصوص مهار و مدیریت خشکسالی فائق آییم و الگوهای نادرست بهره بردارن را اصلاح کنیم.

گرانمایه با اشاره به سابقه اجرای این طرح در سه سال گذشته در مدارس استان گفت: در سه سال گذشته، حساسیت و آگاهی دانش آموزان نسبت به مسائل و چالش های آب روند صعودی داشته است. امید آن داریم تا با مشارکت همگان این روند استمرار یابد.