ایلام-استاندار ایلام با اشاره به اینکه جدول زمانبندی قطعی برق در ایلام به مردم اعلام شود، گفت: در خاموشی برق رعایت حقوق مردم اولویت بر ادارات باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نوذری عصر امروز شنبه در نشست فوق العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان با اشاره به وضعیت خشکسالی امسال، اظهار کرد: از آنجا که قریب ۵۰ درصد کاهش نزولات جوی در استان داشته‌ایم امسال شاهد یکی از کم سابقه ترین خشکسالی‌ها در ایلام هستیم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات قطعی آب و برق استان، گفت: امروز همه باید در قبال شرایط پیش آمده احساس مسئولیت کنیم و نسبت به مدیریت اوضاع در کاهش مصرف آب و برق اهتمام لازم و جدی داشته باشیم.

استاندار ایلام در ادامه خواستار کاهش زمان خاموشی‌ها در استان شد و افزود: باید تدابیری اندیشیده شود که رعایت حال مصرف کنندگان برق خانگی، مراکز حساس و مهم چون بیمارستان‌ها و … اولویت بر مصرف برق در ادارات باشد.

وی در ادامه خواستار ارائه جدول زمانبندی قطعی برق به مردم شد و گفت: این حق مردم است که از زمان خاموشی‌ها اطلاع داشته باشند، تا بتواند اوضاع زندگی خود را مدیریت کنند.

لزوم تشکیل تیم نظارت بررسی کاهش مصرف برق ادارات

وی افزود: در اینجا لازم است شرکت برق استان با حضور کارشناسان مربوطه در صدا و سیما، اصحاب رسانه و با تشکیل کارگروه رسانه‌ای برنامه‌های تبلیغی خود برای شیوه‌های کاهش مصرف، اصلاح الگوی مصرف و اعلام اطلاعیه‌ها اقدام کند.

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان برای کاهش مصرف برق در ادارات گفت: برای این منظور تصمیم گرفته شده است ساعت کاری ادارات بر اساس جدول زمانبندی شده در دو بازه زمانی مختلف تغییر یابد تا بتوانیم شاهد کاهش مصرف آب و برق در دستگاه‌ها باشیم.

وی در ادامه خواستار تشکیل تیم نظارت بررسی کاهش مصرف برق ادارات با محوریت مأمورین برق استان شد و تصریح کرد: ادارات موظف هستند در روز ۲ ساعت پیک مصرف برق خود را با ژنراتور تامین کنند.

وی تاکید کرد: دستگاه‌هایی که در مصرف برق نسبت به اصلاح الگوی مصرف اقدام نکنند بدون ملاحظه برق آنها قطع خواهد شد.

عدم جداسازی آب مصرفی فضای سبز از آب شرب

استاندار ایلام در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکلات قطعی آب در برخی مناطق مختلف استان اشاره کرد و گفت: با توجه به فصل گرما و افزایش مصرف آب برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی دستگاه‌های متولی باید با برنامه ریزی درست و با مدیریت اوضاع مسائل و مشکلات آب را به حداقل ممکن خود برسانند.

وی در ادامه با اشاره به عدم جداسازی آب مصرفی فضای سبز از آب شرب، افزود: امروز شاهد هدر رفت قابل توجه آب شرب برای فضای سبز هستیم که در اینجا لازم است دستگاه‌های متولی چون آب و فاضلاب و شهرداری‌ها برای جداسازی این مهم اقدام کنند تا آب فضای سبز از پساب مرکز تصفیه فاضلاب و … تامین شود.

 

منبع: خبرگزاری مهر