مراسم بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه هفتم آب و طرح های صنعت آب و برق استان تهران

ضمن قدردانی از تلاش همه کارگران و مهندسان ایرانی و تمامی شرکتهایی که در این زمینه فعالیت می کنند، افزودند:

افتتاح ۱۳۳ پروژه مهم آب و برق در ۲۲ استان در چند ماه اخیر بیانگر قدرت مردم و دولت و تلاش ارزشمند همه ایرانیان است.

به گزارش آب و فاضلاب کشور آقای حسن روحانی روز سه شنبه در این مراسم اعلام کردند که افتتاح بیش از یکهزار میلیارد تومان پروژه در یک روز در استان تهران با شرایط فعلی و تحریم کاری بسیار مهم بوده است.

رئیس جمهور ضمن ابراز خرسندی از بهره برداری از این فاز گفتند:

درسال۹۴ واحد اول این تصفیه خانه افتتاح شد که آن زمان تآمین آب تهران بزرگترین نگرانی ما در آن روزها بود که اگر این واحد افتتاح نمی شد در تابستان سال۹۵ در بخش بزرگی از آب جنوب و شرق تهران دچار مشکل می شدیم.

روحانی با بیان اینکه مردم منطقه های پیشوا، باقرآباد و ورامین حق بزرگی بر گردن مردم ایران در اتقلاب اسلامی دارند و اظهار داشت که در فاز دوم تصفیه خانه هفتم آب تهران در هرثانیه ۵ متر مکعب آب بهداشتی و سالم را برای جمعیت بزرگی حدود ۲ میلیون نفر در منطقه جنوب و شرق تهران تآمین می کند.

رئیس جمهور افزود: دشمنان ایران فکر می کردند که در سال  ۱۳۹۷ که فشار حداکثری به کشور ما وارد کردند ، دولت حداکثر می تواند نان . غذای مردم را تآمین کند و از پیشرفت و توسعه در ایران خبری نخواهد بود؛ اما اینکه در ماههای اخیر ۱۳۳ پروژه  مهم آب و برق در ۲۲ استان کشور  با ارزش ۱۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان  فقط در حوزه آب و برق افتتاح شده است، به معنی قدرت دولت و مردم است و تلاش بسیار ارزشمندی است که انجام شده است .

رئیس جمهور در ادامه اضافه کردند که پیشرفت و توسعه در قسمت آب و فاضلاب در این دولت تقریباً سه برابر دولت های قبلی آن هم در شرایط سخت فعلی بوده است.