قائم‌مقام آبفای استان تهران در نشست رفع کمبودها و توسعه شبکه آب و فاضلاب مرتضی‌گرد که با حضور فرماندار تهران و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس برگزار شد، گفت: در صورت تامین و تخصیص اعتباری در حدود ۳۵۰ میلیارد ریال، مشکلات تامین و توزیع آب روستای مرتضی‌گرد طی دو سال آینده به‌طور کامل برطرف خواهد شد.

محمدرضا احمدنسب با بیان اینکه در حال حاضر عملیات اصلاح و توسعه تاسیسات آبی مرتضی‌گرد در حال انجام است، افزود: روستای مرتضی‌گرد از نظر زیرساخت‌ها و تاسیسات زیربنایی آب و فاضلاب با مشکلات زیادی مواجه است و برای رفع این مشکلات نیازمند واگذاری زمین برای ساخت مخزن ذخیره آب و مرکز تصفیه‌ فاضلاب و تاسیسات و تجهیزات مورد نیاز هستیم.

در نشست رفع کمبودها و توسعه شبکه آب و فاضلاب مرتضی‌گرد عیسی فرهادی فرماندار تهران از اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی از سوی فرمانداری تهران به‌منظور اجرای بخشی از زیرساخت‌های مورد نیاز تامین پایدار آب شرب روستای مرتضی‌گرد خبر داد.

درحال حاضر عملیات لوله‌گذاری در مناطق بدون شبکه آب روستای مرتضی‌گرد به طول ۴۵۰۰ متر در حال انجام است.

روستای مرتضی‌گرد با جمعیتی بالغ بر ۴۰ هزار نفر در منطقه ۱۹ شهرداری تهران، در مسیر بزرگ‌راه آزادگان واقع شده و خدمات‌رسانی به این روستا پس از یکپارچه شدن خدمات آب و فاضلاب، بر عهده آبفای منطقه ۶ تهران قرار گرفته است.

 

منبع : ابفای تهران