معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: در دوره مدیریت شهری پنجم ۴ هزار و ۷۲۰ هکتار به سرانه فضای سبز پایتخت اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و محیط زیست پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تشریح عملکرد این معاونت گفت: در ۴ سال گذشته ۸۹ بوستان به مساحت ۱۵۴ هکتار احداث شده است.

وی از تملک ۲۱ قطعه باغ و اراضی مشجر و زمین‌های مناسب جهت تبدیل به بوستان‌های عمومی خبر داد و گفت: با مصوبه شورا با یک مصوبه جداگانه این زمین‌ها به باغ عمومی تبدیل شده‌اند. ۱۷ محله تاکنون بوستان نداشته و ۹ محله به زودی دارای بوستان می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص حریم پایتخت نیز ابراز داشت: ۴ هزار و ۷۲۰ هکتار به سرانه فضای سبز تهران اضافه شده است.

یزدانی از بهره برداری از ۲۲ هکتار جنگل کاری‌های داخل حریم شهر در مناطق ۴، ۵، ۱ و ۲۲ خبر داد و گفت: موضوعی که شهرداری باید به آن بپردازد تفاهمی است که وزارت نیرو داشته که مربوط به قنوات، پساب، چاه‌ها و تصفیه خانه‌های محلی است که براساس توافق در سال ۱۴۰۰ در مناطق ۱، ۲، ۴، ۵، ۶ ۱۷ و ۲۰ بیش از ۶۰ درصد عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: ۳۷۴ بوستان نیز ۴۰ مورد آن اجرایی شده و سرمایه گذاری آب و فاضلاب آنها نیز اجرایی شده است.

معاون شهردار تهران درباره مدیریت سازمان میادین نیز گفت: ۵۷ بازار جدید در این دوره به آمار بازارها اضافه شده‌اند و این پروژه‌ها به جز پروژه‌های بازسازی است. مناسب سازی نیز در دستور کار فضای سبز، میادین و زیباسازی است.

یزدانی اظهار داشت: در بازارهای روز تره بار شهرداری، میانگین قیمت ۳۵ درصد با دیگر بازارها تفاوت قیمت دارد.

یزدانی در حوزه آتش نشانی عنوان کرد: تا پایان سال ۹۹، ۱۴ ایستگاه به تعداد ایستگاههای آتش نشانی اضافه شده و ۶ ایستگاه دیگر نیز به بهره برداری می‌رسد. ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه تجهیزات و ساخت ایستگاه داشته‌ایم.

وی افزود: در بحث آموزش‌های ایمنی نیز مکان‌های مناسب آموزش را درست کردیم. در بحث آتش نشانی و بحران، سازمان شهرداری‌ها ۳ تفاهم نامه مجزا داشت که یکی با وزارت کشور بود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ابراز داشت: موضوع دیگر با وزارت دفاع درباره حریق در ارتفاعات است. در حال حاضر اگر در جایی اتفاقی رخ دهد، با کمک آتش نشانی و وزارت دفاع امکان اعزام نیرو داریم. در حال حاضر با آتش نشانی و اورژانس همکاری خوبی داریم و ۷۰ مکان هلیکوپتر در تهران داریم و ۱۴ نفر تاکنون نجات یافته‌اند.

یزدانی درخصوص مصالح ساختمانی عنوان کرد: ما ۱۴ هزار تن در روز ساماندهی نخاله‌های ساختمانی که به چرخه طبیعت بازمی‌گردد را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: در پسماندهای پزشکی نیز ریالی سرمایه گذاری نداشتیم اما ۴۰ خودرو پسماند پزشکی در این زمینه فعال است که با همراهی وزارت بهداشت به صورت تفکیک شده پسماندها حمل و در جای مخصوص دفع می‌شوند.

معاون خدمات شهری تصریح کرد: در پساب حجیم نیز در محدوده منطقه ۱۸ محدوده‌ای برای دفع این مواد در نظر گرفتیم. برای چوب و سرشاخه نیز در حال تولید کمپوست هستیم و بحث میوه و تره بار را هم می‌خواهیم به اینجا ببریم.

یزدانی خاطرنشان کرد: از ۷۵۰۰ تن پسماند حجیم به حدود ۴۹۰۰ تن رسیده‌ایم. طرح جامع هم با حمایت همه انجام شد.

وی با بیان اینکه در سازمان بهشت زهرا کارهای خوبی انجام دادیم، عنوان کرد: مکان یابی آرامستان جدید در مراحل پایانی است. ساماندهی آرامستان های تاریخی نیز با همکاری سازمان اوقاف و میراث فرهنگی در حال انجام است. آرامستان دولاب نیز با همکاری اوقاف و سازمان میراث فرهنگی ساماندهی شده است.

معاون خدمات شهری اظهار کرد: سوله‌های بحران بهشت زهرا نیز به بهره برداری رسید. مرکز کنترل ترافیک بهشت زهرا نیز راه اندازی شده و در یکی دو نقطه هم آمبولانس‌های بهشت زهرا راه افتاده است.

یزدانی تاکید کرد: در موضوع زیباسازی نیز بیشتر ساختمان‌های تاریخی و قدیمی تهران را مدنظر قرار دادیم. در ساخت سرویس‌های بهداشتی نیز مناطق و سازمان از برنامه خود ۲۰ درصد جلوتر هستند.

 

منبع: خبرگزاری مهر