با اجرای اقدامات فنی در چارچوب کاهش هدررفت ظاهری و واقعی آب، رکورد جدیدی در میزان آب بدون درآمد در محدوده مطالعاتی زون وحیدیه در محدوده آبفای منطقه چهار ثبت شد.

مدیر ناحیه سلیمانیه شرکت آب و فاضلاب منطقه ۴ شهر تهران با اعلام این خبر گفت: با هدف شناسایی و رفع عوامل مؤثر بر هدر رفت آب، فعالیت‌های میدانی در محدوده جمعیتی زون وحیدیه با ۳۰۵۹ اشتراک در دستور کار این ناحیه قرار گرفت.

کامبیز آقارفیعی ادامه داد: مفهوم آب بدون درآمد به آبی اتلاق می‌شود که توسط شرکت‌های آب و فاضلاب تامین و وارد شبکه توزیع آب شهری می‌شود و به دست مشترک می‌رسد ولی هیچ‌گونه درآمدی برای آن شرکت ندارد.

آقارفیعی افزود: نصب جریان‌سنج (فلومتر) درمحدوده زون مطالعاتی با هدف اندازه‌گیری میزان آب ورودی به سامانه، ایزوله‌کردن محدوده مطالعاتی، شناسایی و رفع نشت انشعابات، پایش و بررسی انشعابات فضای سبز، شناسایی و قطع انشعابات غیرمجاز و تعویض کنتورهای با قدمت بالا وکم کارکرد از جمله اقداماتی است که در چارچوب تحقق سیاست کاهش آب بدون درآمد در این منطقه اجرا شده است.

او ادامه داد: نتایج حاصل از این فعالیت‌ها در دو مرحله زمانی به مدت ۹۰ روز با کاهش چشم‌ گیر هدررفت ظاهری، هدررفت واقعی و حداقل جریان شبانه همراه بود و در نهایت آب بدون درآمد در این محدوده جمعیتی به عدد ۱۰ درصد رسید.

مدیر ناحیه سلیمانیه آبفای منطقه ۴ شهر تهران خاطر نشان ساخت: در تلاشیم با ادامه این رویکرد و با هدف حفظ و کاهش میزان آب بدون درآمد در این زون مطالعاتی و تعمیم نتایج این تجربه در محدوده شبکه توزیع زیر پوشش، تا حد ممکن میزان آب بدون درآمد را کاهش دهیم.