کرج – نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به میزان بالای نیترات آب در برخی از مناطق استان، گفت: این مهم نیز نیازمند بررسی است.

به گزارشخبرنگار مهر، مهدی عسگری صبح سه شنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های استان البرز در حوزه برق و آب و فاضلاب که با حضور وزیر نیرو همراه بود، با اشاره به اینکه استان البرز ۴۰ درصد آب شرب پایتخت را تأمین می‌کند، گفت: استان البرز طی ماه‌های اخیر با کمبود منابع آبی مواجه بوده و این مهم نیازمند توجه متولیان امر است.

وی با تاکید بر اینکه در این خصوص با وزارت نیرو مکاتباتی انجام شده است، گفت: مشکل کمی و کیفی آب در استان البرز نیازمند بررسی است.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد وآسارادر مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری به میزان بالای نیترات آب در برخی از مناطق استان اشاره کرد و گفت: این مهم نیز نیازمند بررسی است.

عسگری با تاکید بر اهمیت توسعه ظرفیت مرکز تصفیه فاضلاب ‌های استان البرز، گفت: روند رو به رشد جمعیت در استان البرز نیازمند رفع کمبودها در حوزه آب و برق است.

وی در بخش دیگری به وضعیت نیروگاه منتظر قائم فردیس اشاره کرد که با توجه به راندمان پایین میزان مصرف آب بالایی دارد، گفت: در دشت‌های پایین دست فردیس فرونشست زمین را شاهد هستیم.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد وآسارادر مجلس شورای اسلامی در ادامه به پایین بودن کیفیت آب در شهرستان اشتهارد اشاره کرد و گفت: این شهرستان نیازمند خط آب از سد طالقان است.

منبع : خبرگداری مهر