رئیس سازمان برنامه و بودجه با حضور در دانشگاه شهید بهشتی برخی از پروژه‌های عمرانی دانشگاه را افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه شهید بهشتی، در آئین افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه شهید بهشتی که با حضور دکتر محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد،

ساختمان جدید دانشکده معماری و شهرسازی، ساختمان جدید دانشکده علوم شیمی و نفت، سردر شرقی دانشگاه و تصفیه‌خانه پساب فاضلاب خوابگاه‌ها افتتاح شدند. همچنین کلنگ بلوک جدید خوابگاه خواهران بر زمین زده شد.

محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به افتتاح پروژه‌های عمرانی مختلف در طی هفته جاری، تاکید کرد: دولت با وجود تنگناها و خشکسالی مالی، کارهای بزرگی انجام داده است.

وی به اقدامات صورت گرفته در خصوص امور جاری و معیشتی مردم اشاره و تاکید کرد: با همین شرایط مالی سخت تا آنجا که برای دولت امکان داشت، اقداماتی در قالب افزایش حقوق برای بهبود معیشت کارکنان دولت و و بازنشستگان صورت گرفت.

نوبخت به برنامه‌های دولت در حوزه زیرساختی اشاره کرد و از افتتاح بزرگترین تونل کشور خبر داد و گفت: تونل قطعه دوم آزادراه تهران-شمال به طول ۷ کیلومتر در طی ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

در این نشست، دکتر سعدالله نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی از حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل پروژه‌های عمرانی دانشگاه تشکر کرد.

اطاعت، معاون پشتیبانی، اداری و مدیریت منابع دانشگاه شهید بهشتی نیز گزارشی از اقدامات عمرانی صورت پذیرفته در طی سال‌های اخیر در دانشگاه شهید بهشتی ارائه کرد.

وی با اشاره به بازسازی ١٢٠ هزار مترمربع از بافت‌های فرسوده از جمله خوابگاه‌های دانشجویی، آشپزخانه مرکزی دانشگاه، ساختمان‌های اداری، کتابخانه مرکزی، رستوران‌ها، تعدادی از دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها، بازسازی و آسفالت خیابان‌ها، نوسازی جداول و بازسازی و نوسازی نود درصد موتورخانه‌های پردیس مرکزی، گفت:

امروز ۶ پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.

اطاعت افزود: ساختمان‌های جدید دانشکده معماری و شهرسازی، دانشکده علوم شیمی و نفت، طرح تصفیه فاضلاب خوابگاه‌های دانشجویی با ظرفیت ۶٠٠ متر مکعب در شبانه‌روز، سردر شرقی دانشگاه، دیوار ضلع شمال شرقی پردیس مرکزی به طول ١١٠ متر و ارتفاع شش متر، از جمله طرح‌هایی بودند که به بهره‌برداری رسیدند.

معاون پشتیبانی، اداری و مدیریت منابع دانشگاه شهید بهشتی یادآور شد: هم‌اکنون ۹ پروژه فعال با اعتباری برابر با ۲۰۰ میلیارد تومان در دانشگاه شهید بهشتی در حال انجام است.

در این برنامه از برج بزرگ در حال ساخت نوآوری دانشگاه که مراحل تکمیل نهایی را سپری می‌کند بازدید به‌عمل آمد؛ همچنین مراسم کلنگ‌زنی خوابگاه شماره ٧ خیرساز دختران با متراژ ۱۰ هزار مترمربع به انجام رسید.

منبع: خبرگزاری مهر