بهمن خطیبی صبح دوشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه فاضلاب و احداث مزکز تصفیه فاضلاب که با حضور نامداری مدیرعامل آبفای جنوب شرق استان تهران، زاهدی معاون فنی و عمرانی فرمانداری و دیگر مسئولان مربوطه برگزار شد اظهار داشت: پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب در این شهرستان فعال بوده و با توجه به نیاز این پروژه و همچنین احداث مرکز تصفیه فاضلاب به اعتبارات، پیگیری‌های لازم در این خصوص نباید متوقف شود.

وی در ادامه ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته آبفای جنوب شرق استان تهران در شرایط کرونا افزود: با توجه به جمعیت رو به رشد شهرستان قرچک ضروری است در امور زیربنایی گام‌های اساسی برداشته و در اجرای پروژه‌هایی که تأثیر بسزایی در زندگی عادی مردم دارد، تسریع شود.

خطیبی بیان کرد: فاضلاب در چند شهرک مسکونی شهرستان قرچک معضلات بهداشتی به وجود آورده و به همین دلیل تمام هدف ما این است تکمیل خطوط انتقال شبکه جمع آوری فاضلاب زودتر اتفاق بیافتد.

فرماندار قرچک با اشاره به اینکه از ۲۷۰ کیلومتر خطوط انتقال تا کنون ۱۱۰ کیلومتر آن انجام شده است، ادامه داد: بایستی تحرک و پیگیری‌های لازم بدون وقفه انجام شود و انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه و شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند؛ البته مساعدت دستگاه‌های ملی و استانی زمانی محقق می‌شود که پیگیری لازم از سوی دستگاه‌های شهرستانی صورت گیرد.

وی به ضرورت رفع مشکلات احتمالی در فصل تابستان تاکید کرد و گفت: با تخصیص آب از سد ماملو بخش عمده‌ای از مشکلات شهرستان برطرف شده که ضرورت دارد مردم نیز با مصرف بهینه کشور را در تأمین آب و جلوگیری از بحران کم آبی یاری رسانند.

منبع : خبرگذاری مهر