بندرعباس – مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: پساب فاضلاب بندرعباس نیاز به ساماندهی فوری دارد. این پساب که باعث آلودگی ساحل هم می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب مسیحی تازیانی بیان داشت: از سال ۸۵ تاکنون براساس اطلاعات محیط زیست، هیچ‌گاه آلودگی ساحل شهر بندرعباس به وضعیت مطلوبی نرسیده و با وجود برنامه‌ریزی‌های خوب، نتیجه مثبتی را شاهد نبودیم.

وی ادامه داد: معضل فاضلاب بندرعباس سالیان سال است که دربندرعباس وجود دارد و بارها و بارها این موضوع توسط مسوولان در نشست‌های مختلف مطرح شده که ارائه راهکارهای داده شده در این نشست‌ها فقط در حد حرف باقی مانده است.

وی در این راستا با بیان اینکه نقاط آلوده درخط ساحلی شهر بندرعباس زیاد داریم، تصریح کرد: درسال گذدشته سواحل شهر بندرعباس ۴۴ نمونه در هشت نقطه پایش شد و نتیجه آن در اختیار استانداری و فرمانداری قرار گرفت که تنها سه نقطه خورگورسوزان، سورو و دهانه خور نخل ناخدا (کپشکن) در این شهر ساحلی آلودگی پایدار داشته است.

مدیرکل محیط زیست هرمزگان با اشاره به اینکه مدیریت این موضوع باید هرچه سریع‌تر انجام شود، بیان داشت: صنایع باید از پساب تولیدی در مرکز تصفیه فاضلاب بندرعباس استفاده کنند.

مسیحی تازیانی ادامه داد: فرماندهی نیروی دریایی منطقه یکم با کسب اعتباراتی درحال احداث مرکز تصفیه فاضلاب درمنطقه مسکونی نیروی دریایی است که ۹۰ درصد این پروژه پیش رفته و مقرر است تا آخر ماه جاری این مرکز تصفیه فاضلاب تکمیل و به مرحله بهره برداری برسد که با راه اندازی این تصفیه خانه تا حدودی از آلودگی دریا کاسته می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری مهر