ارومیه – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: تاپایان سال گذشته ۱۱هزار هکتار ذخیره گاه جنگلی در آذربایجان شناسایی شده است.

هادی قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه میزان ذخیره گاه‌های جنگلی استان دو هزار و ۱۰۰ هکتار بود که این میزان به ۱۱ هزار هکتار افزایش یافته است، افزود: آذربایجان غربی در زمینه گونه‌های گیاهی در این ذخیره گاه‌های جنگلی رتبه برتر کشوری را دارد.

وی با بیان اینکه جلوگیری از سیلاب‌ها، جذب و ذخیره چند برابری آب توسط گونه‌های جنگلی، ارز آوری و گردشگری از جمله مزایای ۱۱هزار هکتار ذخیره گاه جنگلی در آذربایجان است، ادامه داد: امسال ۵۰ هزار هکتار ذخیره گاه مرتعی نیز در استان شناسایی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در استان ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی وجود دارد، خاطر نشان کرد: ۱۰۶ هزار هکتار از این عرصه‌ها جنگل کاری، بیش از یک میلیون و ۴۰ هزار هکتار نیز اراضی مرتعی درجه یک و مابقی اراضی مرتعی درجه دو هستند.

قاسمی از تولید ۱۰ میلیون اصله نهال در استان خبر داد و گفت: در سال جاری ۱۵۰۰ هکتار از اراضی ملی استان برای تولید نهال اختصاص یافته که پیش بینی می‌شود ۱۰ میلیون اصله نهال غیر مثمر تولید شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی در زمینه زراعت چوب از قطب‌های مهم کشوری به شمار می‌رود، افزود: از هر هکتار از اراضی که به زراعت چوب اختصاص یافته ۳۵۰ متر مکعب چوب حاصل می‌شود و باتوجه به محدودیت‌های آب در حاشیه دریاچه ارومیه مقرر شد برای صرفه جویی در مصرف آب از پساب تصفیه شده فاضلاب درجهت زراعت چوب استفاده شود.

منبع: خبرگزاری مهر