مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان گفت: هم اکنون عملیات احداث ۵ تصفیه خانه در شهرهای مختلف این استان در دست احداث است.

به‌ گزارش خبرنگار مهر،  محمد حسین محمدی صبح امروز در جریان بازدید استاندار کردستان از شهرستان مریوان و کلنگ‌زنی فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر مریوان اظهار داشت: در حال حاضر چند تصفیه خانه فاضلاب در استان کردستان در حال بهره برداری است و کار عملیات اجرایی و احداث ۵ تصفیه‌خانه دیگر نیز در دست اجراست.

وی اظهار داشت: احداث تصفیه خانه و همچنین فراهم کردن شرایط بازگشت آب مصرفی برای بهره برداری مجدد یکی از اولویت‌های شرکت آب و فاضلاب شهری در سراسر کشور است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان یادآور شد: افزایش ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب در استان کردستان به عنوان یک برنامه اصلی در دستور کار قرار گرفته است و در همین راستا شرکت آب و فاضلاب شهری استان تلاش می کند تا زمینه را برای تسویه کامل فاضلاب در سراسر این استان فراهم کنند.

 محمدی به احداث فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر مریوان اشاره کرد و یادآور شد: برای اجرایی کردن این پروژه قرارداد ۲۰ میلیارد تومانی با پیمانکار منعقد شده و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان اتمام پروژه ۲۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شود.

وی با اشاره به اهمیت احداث فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب در شهر مریوان، گفت: با توجه به وضعیت دریاچه زریوار مریوان و لزوم حفاظت از این پروژه زیست محیطی لازم است که فاضلاب کل شهر مریوان تصفیه‌ شده تا از ورود آن به دریاچه زریوار جلوگیری شود.

 محمدی با اشاره به اینکه هم اکنون فاضلاب هفت روستای اطراف دریاچه زریبار مریوان تصفیه‌ می‌شود، یادآور شد: پیش بینی ما این است که با اجرای فاز دوم این طرح زمینه برای تصفیه فاضلاب تمامی روستاهای حاشیه زریبار مریوان فراهم شود.

استاندار کردستان در جریان سفر یک روزه به شهر مریوان علاوه بر بازی در مرز رسمی باشماق قرار است در جلسه شورای اداری این شهرستان نیز شرکت کند.