معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: ۸۱ پروژه به‌منظور رفع مشکل آب‌گرفتگی در اهواز طراحی و تعریف شه که تا آبان ماه امسال باید به اتمام برسند.

به گزارش خبرنگار مهر، فاضل عبیات عصر امروز شنبه در نشست بررسی پروژه‌های فاضلاب و دفع آب‌های سطحی خوزستان اظهار کرد: آنچه موجب نگرانی است این اقدامات کوتاه‌ مدت برای پیشگیری از آب‌گرفتگی معابر در شهر اهواز است زیرا موضوع گزارش و سوابق طرح جامع فاضلاب شهر اهواز در این مبحث کوتاه‌ مدت نمی‌گنجند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه موضوع طرح جمع‌ آوری و دفع آب‌های سطح در پیشگیری‌های کوتاه‌ مدت نمی‌گنجد، افزود: در این راستا و در جلسه امروز دستگاه‌ های درگیر در این ماجرا (آبفا و شهرداری) به این جلسه دعوت شدند.

وی با اشاره به اینکه دو رویکرد به موازات هم که هیچ‌ وقت با همدیگر تلاقی و مشارکت در نظراتشان به وجود نیامده وجود داشت، عنوان کرد: اما در دو سال اخیر که شرایط آب‌گرفتگی در اهواز ۲۵ آذر ۹۸ و ۹ آذر ۹۹ رخ داد، هماهنگی خوبی بین دو طرف به وجود آمد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه برای شهر اهواز طرح پروژه‌های ۵۷ گانه در نظر گرفته شد، افزود: امسال نیز با ورود اعضای جدید شورای شهر طرح ضربتی در نظر گرفته شد و علاوه بر آن طرح لایروبی باید در نظر گرفته شود.

عبیات یادآور شد: سال ۹۸ که آب‌گرفتگی در آذرماه رخ داد، جلسات میدانی بسیاری تشکیل و ۵۷ پروژه تعریف شد که اگر انجام می‌شد بی‌شک بخش اعظم آب‌ گرفتگی در اهواز مرتفع می‌شد؛ آن زمان بارندگی سه ساعت طول کشید اما ۱۷ میلیون مترمکعب در اهواز جاری و شبکه فاضلاب متحمل دفع آن شد که ۶ روز زمان برد چون شبکه دفع آب‌های سطحی وجود نداشت.

وی با بیان اینکه شهرداران مناطق نقاط دارای آب‌ گرفتگی را احصاء کردند، اضافه کرد: در آذرماه سال گذشته یک بهبود نسبی وجود داشت ولی دوباره در نقاطی از اهواز شاهد آب‌ گرفتگی شدیم و علتش این بود که شبکه فاضلاب اهواز فرسوده و نقاط ریزشی زیاد داریم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: در این راستا ۸۱ پروژه دیگر در سه ماه اخیر تعریف شده که نسبتاً کوچک هستند و باید تا ۱۵ آبان ماه امسال به اتمام برسند.