نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌ سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: آب و فاضلاب استان به تعهدات خود در تأمین آب پایدار شهری و روستایی در پارس‌ آباد و اصلاندوز عمل نکرده است.

عباس جهانگیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در حالی که قرار بود در شهرها و روستاهای پارس‌آباد و اصلاندوز مشکل تأمین آب لوله‌کشی شده و همچنین تصفیه‌خانه آب برطرف شود، با گذشت یک ماه از وعده مسئولان آب و فاضلاب طرح‌ها عملیاتی نشده و ما گله‌ مند این امر هستیم.

وی تصریح کرد: اهالی اسلام‌ آباد قرار بود از آب لوله‌کشی در ایام گرم تابستان استفاده کنند که طرح مصوب که به شکل امانی اجرایی خواهد شد هنوز شکل اجرایی به خود نگرفته و وعده آب و فاضلاب عینیت پیدا نکرده است.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی از افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه اصلاندوز و عمران‌ آباد خبر داد و گفت: تصفیه‌خانه اصلاندوز با ظرفیت ۴۵ لیتر در ثانیه و عمران‌آباد نیز با ظرفیت ۱۵ لیتر در ثانیه به ساکنان این مناطق خدمات ارائه می‌کنند.

جهانگیرزاده افزود: آب و فاضلاب استان باید با ارتقا آبرسانی به مناطق شهری و روستایی مشکلات و نارسایی‌های به وجود آمده را در روزهای گرم برطرف کند تا زمینه حرکت مناسب و رضایت‌بخش در این مناطق به وجود آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از طریق این تصفیه‌خانه‌ها آب ۳۰ روستا نیز تأمین می‌شود که در اسلام‌آباد اهالی با مشکل آب شرب روبه‌رو هستند.

جهانگیرزاده از اختصاص اعتبار ویژه برای توسعه طرح‌های آب شرب و روستایی در مجلس شورای اسلامی خبر داد و اضافه کرد: با تزریق این اعتبارات در استان به شهرستان‌های مختلف، انتظار می‌رود طرح‌های نیمه‌تمام هر چه سریع‌تر به سرانجام رسیده و اهالی از این طرح‌ها استفاده کنند.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به هیچ وجه قابل قبول نیست که در شرایط کنونی شهرها و روستاهای ما از آب لوله‌ کشی استفاده نکنند و یا متولیان امر به دلیل کوتاهی از تکمیل مجتمع‌های آبرسانی در مناطق شمالی استان اجتناب کرده و به نوعی به این موضوع بی‌تفاوت باشند.