اهواز- استاندار خوزستان گفت: مسائل این استان قابل حل شدن هستند و نیاز است برای حل آنها تصمیمات به‌موقع گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق خلیلیان ظهر امروز دوشنبه در نشست با هیئت اندیشه‌ورز استان خوزستان به مسائل استان در حوزه‌های مختلف اشاره و بر استفاده از ظرفیت نخبگان، اساتید و اقوام در مسیر توسعه استان تأکید کرد و گفت: از این ظرفیت کمک‌کننده می‌توان در راستای توسعه استان بهره برد.

استاندار خوزستان افزود: از سوی دیگر اساتید دانشگاه، نخبگان، فرهیختگان و هیئت‌های اندیشه‌ورز جایگاه مهمی دارند و به‌عنوان گروه‌های مرجع و پیشتاز در مسائل مختلف استان می‌توانند نقش تأثیرگذاری را در توسعه استان ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه خوزستان یک استان راهبردی که بر مسیر توسعه کشور نیز تأثیرگذار است، تصریح کرد: هر چه خوزستان از نظر سطح توسعه بیشتری داشته باشد به توسعه کشور نیز کمک می‌کند.

استاندار خوزستان ضمن آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی مشکلات استان توضیح داد: مشکلات استان بیش از اینکه محدود به اعتبارات شود به مسائل درون استان برمی‌گردد که این مشکلات باید سازمان‌دهی شوند.

وی ادامه داد: تنوع قومی و فرهنگی استان ظرفیتی بزرگی به شمار می‌رود که آنطور که باید از آن در راستای بهبود شرایط و توسعه استان بهره برده نشده است.

خلیلیان با عنوان اینکه محرومیت‌زدایی، کاهش فقر و کاهش نرخ بیکاری از اولویت‌های مهم استان است، بیان کرد: ابعاد مختلف توسعه روابط درهم‌تنیده‌ای دارند و تفکیک‌پذیر نیستند و زیربنای هر جامعه‌ای فرهنگی است اما اگر سایر ابعاد مورد توجه قرار نگیرند بر آن تأثیر می‌گذارد که مشکلات فرهنگی و امنیتی را ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: مسائل استان قابل حل شدن هستند و نیاز است برای حل آنها تصمیمات به‌ موقع گرفته شود اگر برخی مشکلات استان نیاز به بودجه و اعتبارت داشته باشند حتماً این مسئله را دنبال می‌کنیم.