در روزهای اخیر در استان تهران وضعیت بارندگی‌ها به سطح مناسبی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رسید، اما این مسئله به معنای پایان بحران آبی و نگرانی‌ها نسبت به تامین آب پایدار نیست.

 تشنگی حوضه آبریز سدهای تهران مانع از تبدیل بارش به روان آب شده است به همین علت آورد رودخانه‌ها به سدهای تهران چشم‌گیر نیست.

آمارهای رسمی وزارت نیرو نشان می‌دهد بارش‌های تهران نسبت به متوسط بلندمدت، پنج درصد عقب‌ ماندگی دارد.

تاثیر بارندگی‌های اخیر بر افزایش ذخیره آب سدهای تامین‌کننده آب شرب تهران بسیار اندک و در حدود سه تا چهار میلیون مترمکعب بوده است.

این در حالی ا‌ست که با وجود بارندگی‌های روزهای گذشته ورودی آب سدها همچنان اوضاع خوبی ندارد و با کاهش ۳۷ درصدی در این بخش از ابتدای سال آبی در مقایسه با سال گذشته مواجه هستیم و هم اکنون ۲۷۹ میلیون مترمکعب کسری در مخازن سدهای پنج‌گانه تهران وجود دارد.

از سوی دیگر مصرف آب در تهران هم‌چنان بر مدار سه میلیون مترمکعب می‌چرخد و نسبت به سال گذشته تنها ۰٫۵ درصد کاهش داشته است.

همواره باید به خاطر داشته باشیم که  تهران به لحاظ منابع آبی دومین استان فقیر کشور است و صرفا با چند روز بارندگی این مشکل حل نمی‌شود و در این شرایط نباید تصور کنیم که بلافاصله بعد از دو روز بارندگی مشکل کم‌آبی استان تهران رفع شده است و دیگر نیازی به مدیریت مصرف نیست که این موضوع موید ضرورت کاهش ۱۰ درصدی میزان مصارف توسط شهروندان است.