مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: با مصوبات سفر ریاست جمهوری بخش زیادی از مشکلات آب و فاضلاب مسکن مهر استان را حل می کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، ایرج زاهدپور در جلسه هماهنگی نظارت بر اجرای پروژه های سفر ریاست جمهوری که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان دستاوردهای خوبی بویژه در حزوه های عمرانی داشت و با پیگیری مصوبات آن امیدواریم مردم آن را مشاهده کنند.

وی افزود: در این سفر تصمیمات خوبی گرفته شده که اگر بتوانیم طرح ها را با مدیریت جهادی پیگیری و عملیاتی کنیم تا پایان سال آینده همه آنها عملیاتی خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی از این مصوبات توجه به حل مشکلات مسکن مهر استان است که باید اقدام لازم از سوی مسئولان استان صورت گیرد.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اظهار داشت: حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه آب و فاضلاب اختصاص داده شده که اگر عملیاتی شود می توانیم بخشی از مشکلات مسکن مهر را حل کنیم.

وی افزود: در این سفر خوشبختانه طرح های مهمی در حوزه آب و فاضلاب برای همه شهرستانها پیش بینی شده که اجرا می کنیم.

زاهدپور اضافه کرد: برای تامین همه زیرساختهای اساسی مانند آب و فاضلاب در پروژه های مسکن مهر زمان زیادی لازم است و باید با طرح و برنامه دقیق و همکاری مردم به کارها سامان داد.

وی گفت: از مدیران شهرستانی درخواست می کنیم موانع اجرایی مصوبات سفر را گزارش کنندتا توسط فرمانداران نسبت به پیگیری و رفع آنها اقدام لازم صورت گیرد.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین تصریح کرد:انتقال آب از سد طالقان از سال های طولانی مطرح بود ولی امسال با حمایت دولت تدبیر و امید برای تحقق آن گام های اساسی در این زمینه برداشته شد که کار بزرگی است.

وی گفت: به زودی با ابلاغ پروژه ها و طرح ها به دستگاهها کارهای اجرایی آن آغاز خواهد شد.

زاهد پور اظهارداشت: نیاز سنجی و تحلیل پروژه ها و طرح ها از یک روز بعد از سفر ریاست محترم جمهوری آغاز شده و پیگیر دریافت مجوز لازم هستیم.

وی در ادامه به مشکلات معارضین زمین های کشاورزی اشاره کرد و افزود: شوراها و معتمدین شهر و روستاها در راستای تحقق مصوبات و پروژه های مربوط به آب و فاضلاب و حل مشکلات و چالشها باید مشارکت و همکاری کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری گفت: در سفر ریاست محترم جمهوری به استان قزوین ۹۲۰ میلیارد تومان برای قزوین تصویب شد که این اعتبار بخشی ازمشکلات قزوین را حل خواهد کرد.