مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شش ماه اخیر بیش از ۱۵۰۰ آزمون شیمیایی فاضلاب در آزمایشگاه مرکزی شرکت انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد صداقت ظهر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در همین مدت بیبش از ۱۰ مورد آزمون باکترولوژی فاضلاب از سیستم های فاضلاب و تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای یاسوج، دهدشت و دوگنبدان انجام شده است.

وی بیان داشت: آزمون های شیمیایی و باکترولوژی فاضلاب به صورت مداوم و بر استانداردهای موجود در سطح شهرهای استان که دارای شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب هستند انجام می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به جمع آوری انشعابات غیر مجاز در استان گفت: پنج پیمانکار در سطح شهرهای استان کار شناسایی و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز آب را انجام می‌دهند.

سیدعلی لدنی‌نژاد افزود: جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز آب و تشدید برخورد با متخلفین در دو سال اخیر به صورت  ویژه در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

وی بیان داشت: بخش بسیاری از هدر رفت آب در شهرهای یاسوج و مادوان از طریق انشعابات غیرمجاز است که در این راستا در شش ماه اخیر بیش از ۸۰۰ پرونده تخلف انشعاب غیرمجازآب برای متخلفین تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع یافت.