شرکت تجهیزات کشاورزی و صنایع غذایی (Charoen Pokphands Foods (CPF تایلند، تغییر روش پرورش میگو با بیوفلاک و طرحی برای متوقف کردن پرورش میگو در مزارع فضای باز در ۵ سال آینده ارایه داد.

این شرکت با دو روش اولترافیلتراسیون و بیوفلاک، میگو سالم بدون استفاده از آنتی بیوتیک تولید کرده و افزایش تولید در مقیاس هکتار به نسبت روش سنتی را اعلام داشته است.

Wanuchsoontorn، مدیر اجرایی این شرکت، بیان داشت: “در حال حاضر، ۱۵ تا ۲۰ درصد مزارع این شرکت در تایلند در محیط بسته و داخلی هستند و انتظار داریم در ۵ سال آینده تغییرات کامل روش پرورشی را شاهد باشیم.”

وی هم‌چنین اعلام کرد سرمایه گذاری این شرکت در سیستم پرورشی مدار بسته میگو RAS در مناطق Chanataburi، Bangsrakao از مزایای تکنولوژی‌های با امنیت زیستی بالا و شیوه‌های سازگار با محیط زیست خبر می‌دهد؛ که نه تنها اطمینان از سلامت میگوی پرورشی را به همراه دارد، بلکه برای تامین نیاز‌های مصرف کننده از نظر ایمنی غذایی، امنیت، ردیابی و مصرف پایدار منابع طبیعی نیز است.

۹۶۰ هزار متر مربع از مزارع برای تصفیه آب ، به سیستم اولترافیلتراسیون (UF)، با اندازه منفذ ۰/۰۲ میکرون که حتی ویروس‌ها را فیلتر می‌کند، مجهز شده اند. علاوه براین، از تکنولوژی بیوفلاک نیز که روشی پایدار برای کنترل کیفیت آب با توجه به ارزش افزوده تولید خوراک برای میگو است، استفاده می‌شود.

بنا به گفته مدیر اجرایی این شرکت، ” استفاده از دو روش اولترافیلتراسیون و بیوفلاک، نه تنها میزان پساب و فاضلاب را به صفر می‌رساند، بلکه از بیماری نیز جلوگیری می‌کند.

تغییر روش پرورش میگو با بیوفلاک، تولید میگوی سالم و ایمن بدون استفاده از آنتی بیوتیک را تضمین کرده و ظرفیت تولید را در مقایسه با روش سنتی از ۳ تن در هر هکتار به ۸ تن افزایش می‌دهد.” وی اضافه کرد که: “در آینده پرورش میگو با تجهیزات و دستگاه خودکار به صرفه جویی در وقت و کاهش آلودگی کمک خواهد کرد.”

مدیر اجرایی طرح از عدم تمایل پرورش دهندگان میگو به پرورش در سیستم بسته-داخلی با توجه به سرمایه گذاری بالا خبر داد.

او اعلام داشت که در حال تلاش برای یافتن روش‌هایی برای کاهش هزینه هستند. در نهایت این شرکت معتقد است که تمام مزارع پرورش میگو برای کاهش خطر ابتلا به بیماری، به سیستم بسته-داخلی تبدیل خواهند شد.

 

 

منبع: زیست فن