دستگاه تصفیه آب خانگی، بخریم یا نه؟

 

دستگاه تصفیه آب خانگی امروزه شاید جزو لوازمی باشد که در هر خانه ای لازم است. آب شهری به دلیل کیفیت نه چندان مناسب ممکن است برای بدن انسان به خصوص کودکان آسیب‌هایی را داشته باشد.

 

 به گزارش ایسنا، بنابر اعلام پاکاب گستر، آب تصفیه شده در تصفیه خانه‌ها به دلیل اینکه کیفیت تا اندازه ای که برای بدن انسان ضرر جدی نداشته باشد تصفیه می شود، کیفیت کافی و مطلوب را ندارد.زیرا همچنان دارای مقداری آلاینده می‌باشد. آلاینده‌هایی مثل فلزات سنگین، مواد شیمیایی مضر، نمک‌ها و … در آب تصفیه شده در تصفیه خانه‌های شهری وجود دارد.

در این مطلب به مهم‌ترین دلایلی که خرید دستگاه تصفیه آب خانگی می تواند برای شما مفید باشد، و خرید آن جزو خریدهای ضروری هر منزلی است، اشاره می کنیم.

 

۱٫دستگاه تصفیه آب خانگی ذرات ناخواسته را از آب حذف می کند

سرب، آفت کش‌ها، باکتری‌ها، ویروس‌ها و بسیاری دیگر از ترکیبات و مواد فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی و رادیولوژیکی، از راه‌های مختلف به منبع آب راه پیدا می‌کنند. حذف همه ذراتی که آب را آلوده می کنند، عملاً غیرممکن است، بنابراین مقامات دولتی آب تعیین می‌کنند که چه مقدار از یک ماده خاص برای آب قابل قبول است.

در صورتی که به نصب دستگاه تصفیه آب خانگی بپردازید، می توانید این آلاینده‌های موجود در آب را کنترل کنید و حتی به تنظیم میزان املاحی که می خواهید در آب آشامیدنی شما موجود باشد، بپردازید.

 

۲٫آب تصفیه شده از سلامتی شما محافظت می کند

در اواخر قرن دوم میلادی به دلیل به وجود آمدن بیماری‌های واگیر و مشخص شدن این موضوع که آب می تواند انتقال دهنده این بیماری‌ها شود، همه کشورها به فکر تصفیه کردن آب افتادند. نوشیدن آبی که حاوی باکتری باشد برای سلامت انسان بسیار مضر است.

دستگاه‌های تصفیه آب معمولا از سیستم اسمز معکوس برای فرآیند تصفیه کردن آب بهره می برند. فیلتر ممبران مهم‌ترین فیلتر دستگاه تصفیه آب از نوع اسمز معکوس به شمار می رود. این فیلترها دارای منافذی درون خود هستند. اندازه این منافذ به اندازه ای کوچک است که می تواند ویروس و باکتری‌های موجود در آب را متوقف کند.

علاوه بر این، سیستم اسمز معکوس و فیلتر ممبران موجود در آن آلودگی‌های شیمیایی رایج مانند سدیم، کلرید، مس و سرب را نیز میتواند حذف می‌کند.

۳٫دستگاه تصفیه آب بو و طعم آب را بهبود می بخشد

آب تصفیه شده در تصفیه خانه‌های بزرگ شهر، امکان دارد دارای طعم بد و بوی زننده ای باشد که کلر میتواند یکی از عوامل آن باشد. این ماده شیمیایی به عنوان محبوب‌ترین ضد عفونی کننده به آب افزوده می شود اما تاثیر نامناسبی بر روی طعم آب می گذارد. در حالی که هیدروژن سولفید را می توان به عنوان اصلی‌ترین دلیل بوی بد آب معرفی کرد. این ماده به آب بویی مانند تخم مرغ گندیده غالب می کند.

 

دستگاه تصفیه آب خانگی نه تنها می تواند آلاینده‌های موجود درون آب را حذف کند و به سلامت بدن کمک کند، بلکه طعم، بو و ظاهر بصری آب آشامیدنی شما را نیز بهبود می‌بخشد.

۴٫ دسترسی به آب سالم و تصفیه شده در همه زمان‌ها

۸۰ درصد بدن انسان‌ها از آب تشکیل شده است. بنابراین آب به عنوان اصلی‌ترین ماده موجود، عملکرد بدن را در دست دارد. دستگاه‌های آب تصفیه کن این اطمینان را به ما می دهند که آبی که به بدن ما وارد می شود، عاری از هرگونه مواد مضر، باکتری و ناخالصی باشد. مزیت استفاده از آب تصفیه شده این است که در هر زمان که بخواهید آب سالم و بدون هر گونه مواد مضر در اختیار شما قرار دارد.

 

حالا که با اهمیت دستگاه تصفیه آب و دلایلی که خرید دستگاه تصفیه آب خانگی را امری ضروری می کند آشنا شدیم، به آشنایی با دستگاه تصفیه آب و فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت آن می پردازیم. قطعا در این متن نمی توان به طور کامل بررسی‌های لازم را انجام داد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت دستگاه تصفیه آب

 

سیستم فیلتراسیون دستگاه تصفیه آب: دستگاه‌های تصفیه آب خانگی در ایران معمولا از سیستم اسمز معکوس برای تصفیه کردن آب بهره می برند. سیستم‌های دیگر مانند روش اولترافیلتراسیون، روش مکانیکی و نانوفیلتراسیون وجود دارد. اما در این بین اسمز معکوس بهترین و موثرترین روش در تصفیه آب است.

 

تعداد فیلترهای تصفیه آب

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در قیمت آب تصفیه کن خانگی تعداد فیلترهای آن است. دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس بین ۵ تا ۸ فیلتر دارد که با افزایش تعداد فیلترهای آن، قیمت آن و کارایی آن نیز افزایش میابد.

مخزن تصفیه آب

مخزن دستگاه تصفیه آب با ظرفیت‌های مختلف وجود دارد. مخزن تانک پک از بهترین مخازن موجود در تصفیه آب است. از آنجایی که آب تصفیه شده داخل مخزن نگهداری خواهد شد، کیفیت مخزن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.