مدرن ترین و بزرگترین واحد آب شیرین کن در منطقه

مدرن ترین و بزرگترین واحد آب شیرین کن در منطقه در کجاست؟

با توجه به اینکه منطقه خاور میانه داری نقاط بسیار کم بارشی می باشد لذا یکی از نیازات حیاتی کشورها جلوگیری از هدر رفت آب و تولید آب آشامیدنی از آب های بدون مصرف و تبدیل آب شور به آب شیرین است ، در این راستا یکی از پیش قدم ترین کشورها با توجه به میزان کم بارش باران در آن کشور، عربستان سعودی می باشد .

عربستان سعودی دارنده بزرگترین سیستم آب شیرین کن در منطقه می باشد.

این تاسیسات در عین عظیم بودن بسیار مدرن و بروز می باشند . یکی از مجریان این طرح بزرگ شرکت BNP Paribas می باشد که قرارداد جدید آن به مبلغ ۷٫۲ میلیارد دلار برای ساخت ۹ مرکز تصفیه آب دیگر در کرانه دریای سرخ بتازگی امضا شد.

با توجه به سطح پایین ذخایر آبی در این منطقه راه اندازی مراکز تصفیه آب صنعتی یکی از ضروری ترین اقدامات دولت ها می باشد.

همچنین فرهنگ سازی جهت مصرف درست آب، مخصوصا در کشاورزی که سهم بزرگی در هدر رفت آب دارد و بروز کردن و مکانیزه کردن کشاورزی و آبیاری درختان و گیاهان یکی از مهمترین عوامل حفظ ذخایر آبی و جلوگیری از هدر رفت آب موجود می باشد.

ایران نیز همانطور که در تاریخچه ۸۰۰۰ ساله اش پیداست ذاتا کشور کم آبی می باشد.

این موضوع در آب انبارهایی که گذشتگان ما می ساخته اند کاملا مشهود بوده و نشان دهنده بروز خشکسالی در گذشته ی دور نیز می باشد.

آب ثمین

لازم بذکر است آب ثمین یکی از با تجربه ترین طراحان و سازندگان تاسیسات تصفیه آب صنعتی و آب شیرین کن در ایران می باشد که همواره با ارائه بهترین پیشنهادات و ساخت مدرن ترین دستگاه های تصفیه آب صنعتی رضایت مشتریان را جلب و سابقه ی درخشانی برای خود ساخته است.